صلیب سرخ حمله شیمیایی به موصل را محکوم کرد

صلیب سرخ حمله شیمیایی به موصل را محکوم کرد
يکشنبه 15 اسفند 1395 - 02:15

سازمان صلیب سرخ جهانی تأیید حملات شیمیایی علیه شهروندان بی دفاع موصل، این اقدام را با شدید ترین جملات محکوم کرد.

العالم – عراق

به گزارش خبرنگار العالم از عراق، سازمان بین المللی صلیب سرخ استفاده از سلاح های شیمیایی علیه شهروندان بی دفاع در شرق موصل عراق را به شدت محکوم کرد.

این در حالی است که منابع پزشکی از پذیرش ده مورد خبر داده اند که پس از تحقیقات معلوم شده است که تروریست ها در این شهر از مواد شیمیایی علیه شهروندان استفاده کرده اند.

حسین الموسوی طی گزارشی در این باره گفت: اینجا در یکی از بیمارستان های شهر اربیل تصویر دیگری از درد و رنج مردم عراق بر اثر جنایات تروریست های داعش نمایان است.

وی افزود: همزمان با ادامه درگیری ها با تروریست های داعش در شهر موصل واقع در شمال عراق، شهروندان این شهر اشغال شده در شرق موصل به وسیله تروریست ها هدف حملات شیمیایی قرار گرفتند.

حسین قادر، معاون مدیر بخش اورژانس در بیمارستان روزاوا در اربیل عراق در گفتگو با خبرنگار العالم گفت: طی دو روز گذشته ما ده بیمار را پذیرش کردیم که بر اثر مواد شیمیایی زخمی شده بودند. این بیماران مورد مداوا قرار گرفته و اکنون حالشان خوب است و طی دو یا سه روز آینده نیز از بیمارستان مرخص خواهند شد.

ناظم حمید یکی از شهروندان موصلی است که در حملات داعش به همراه خانواده اش مجروح شده و یکی از فرزندانش در این حملات سوخته است و دیگر افراد خانواده اش نیز به مشکل تنفسی و تورم چشم ها دچار شده اند.

خبرنگار العالم در ادامه با بیان اینکه سازمان جهانی صلیب سرخ این حملات شیمیایی را با شدید ترین عبارت ها محکوم کرده است گفت: این سازمان نگرانی خود را از به کار بردن سلاح های شیمیایی در موصل ابراز کرده است.

سازمان صلیب سرخ جهانی طی بیانیه ای تاکید کرده است که به کار بردن سلاح های شیمیایی طبق قوانین انسانی بین المللی ممنوع است.

این سازمان بین المللی همچنین نگرانی عمیق خود را درباره دریافت گزارشات احتمالی در آینده در خصوص تعرض شهروندان به مواد شیمیایی و مسموم کننده ابراز کرده است.

سازمان صلیب سرخ جهانی همچنین از همکاری خود با سازمان جهانی بهداشت برای پذیرش دیگر مجروحان خبر داد.

از سوی دیگر در خواست هایی مبنی بر اتخاذ اقدامات لازم برای مقابله با تروریست های داعش و جلوگیری از تکرار چنین جنایت هایی به خصوص پس از کاهش نفوذ و فروپاشی آنان در برابر نیروهای عراقی که آنان را مجبور گرفتن انتقام به وسیله هدف قرار دادن شهروندان بی دفاع با سلاح های شیمیایی می کند ارائه شده است.

دو روز پیش، نیروهای مردمی عراق پس از سیطره بر مناطقی در غرب موصل بیش از 100 تن مواد شیمیایی را که داعش بر جای گذاشته بود، کشف کردند. وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) نیز ماه گذشته اعلام کرده بود آزمایش ها نشان می دهند که گروه تروریستی داعش از آزمایشگاه های دانشگاه موصل برای تولید سلاح شیمیایی حاوی عنصر خردل استفاده کرده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها