گزارش وزارت خارجه آمریکا ؛ ادامه تبعیض علیه شیعیان در بحرین

گزارش وزارت خارجه آمریکا ؛ ادامه تبعیض علیه شیعیان در بحرین
يکشنبه 15 اسفند 1395 - 10:41

گزارش سالانه وزارت امورخارجه آمریکا درباره وضعیت حقوق بشر ازادامه تبعیض علیه شهروندان شیعه در بحرین خبر داد.

العالم - بحرین

به گزارش پایگاه مرآه البحرین، وزارت امور خارجه آمریکا درگزارش سالانه خود درباره وضعیت حقوق بشردرحدود دویست کشور ومنطقه دراطراف جهان درسال 2016 ، به مشکلات عدیده در زمینه نقض حقوق بشر دربحرین پرداخت.

چنین گزارشی درباره اوضاع بحرین درشرایطی منتشر می شود که در سالهای سرکوب گسترده انقلابیون و شیعیان بحرینی کاخ سفید یکی از حامیان جدی رژیم آل خلیفه بوده و کمک های متعدد واشنگتن به منامه هرگز قطع نشده است.
طبق گزارش وزارت خارجه آمریکا، ازجمله خطرناک ترین این مشکلات، قید و بندهایی است که قدرت شهروندان را درانتخاب دولت های خود از راه مسالمت آمیز محدود می کند.
به موجب این گزارش، این مشکلات در بحرین به علل مختلف از جمله بسته شدن جمعیت های سیاسی با توسل به زور ومانع تراشی در مسیر ثبت جمعیت های دیگر به وجود آمده است.
دراین گزارش همچنین بر رعایت نشدن اصول حقوقی به ویژه اقدام به بازداشت بدون صدور حکم بازداشت وطولانی کردن مدت محاکمه به ویژه درقضایای ضد مخالفان وفعالان سیاسی یا فعالان حقوق بشر اشاره شده است.
درگزارش وزارت امور خارجه آمریکا آمده است که اقدام های دولت ازآغاز ماه ژوئن ضد معارضان سیاسی وجامعه مدنی به وخامت این مشکلات منجر شده است.
به موجب این گزارش، ازمهم ترین این مشکلات، نبود بازخواست قضایی از افسران امنیتی است که متهم به ارتکاب نقض حقوق بشرو نیزمملو بودن زندان ها ومحدودیت هایی است که درزمینه آزادی های مدنی از جمله آزادی مطبوعات و آزادی تشکیل جمعیت ها وجود دارد.
وزارت امور خارجه آمریکا درگزارش خود به ادامه تبعیض ضد شهروندان شیعه ونیز انواع دیگری از تبعیض مبتنی بر دین و تابعیت و جنسیت وصدور تصمیماتی برای جلوگیری از سفر فعالان سیاسی برای ممانعت از حضور درنشست ها و اجلاس های بین المللی است.
دراین گزارش آمده است که دولت بحرین، تابعیت برخی شهروندان از جمله شیخ عیسی قاسم روحانی برجسته شیعه را که در بیستم ژوئن 2016 سلب تابعیت شده بود، سلب کرده است.
درگزارش وزارت امور خارجه آمریکا آمده است که طبق اعلام سازمان های حقوق بشر بحرینی و بین المللی، دولت بحرین به طور کامل به توصیه های بسیونی درارتباط با آشتی وحمایت از آزادی بیان و بازخواست بابت نقض حقوق بشر عمل نکرده است.
215

پربیننده ترین خبرها