نظر روسها درباره وضعیت مذاکرات دولت و مخالفان سوریه

نظر روسها درباره وضعیت مذاکرات دولت و مخالفان سوریه
يکشنبه 15 اسفند 1395 - 14:38

"الکسی پورودافکین" نماینده دائم روسیه در دفتر سازمان ملل در ژنو تأکید کرد چهارمین دوره مذاکرات دولت و مخالفان سوریه در ژنو با وجود پیش بینی های منفی برخی طرف های بدذات پیشرفت داشت.

العالم اروپا

پورودافکین در گفتگو با روزنامه نگاران در پاسخ به سؤالی درباره چهارمین دوره مذاکرات دولت و مخالفان سوریه گفت: برخی از طرف های بد ذات، هشدارهایی دادند و پیش بینی می کردند این مذاکرات به شکست بینجامد و در نتیجه آن، آتش بس موجود پایان یابد. اما این امر اتفاق نیفتاد. زیرا مذاکرات بسیار دقیق برنامه ریزی شده بود و برخلاف این پیش بینی ها پیشرفت در آن حاصل شد.
پورودافکین تصریح کرد همه طرف ها، بندهای ارائه شده از سوی استفان دی میستورا فرستاده ویزه سازمان ملل در امور سوریه را قابل قبول دانستند و آنها را به عنوان بنیان مذاکرات آینده طرف های سوری تعیین کردند.
یادآور می شود بشار الجعفری رئیس هیأت سوریه در مذاکرات ژنو در یک کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد: در مذاکرات دوره قبل، اصول پیشنهادی خودمان راه حل سیاسی بحران سوریه را به دمیستورا ارائه کردیم و این اصول، مبنای طرح ارائه شده از سوی دمیستورا در دوره جاری تبدیل شد و طرح دمیستورا با توجه به اصلاحات مورد نظر ما بررسی خواهد شد.
216
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها