نتانیاهو: نباید ایرانی ها در سوریه پایگاه داشته باشند

نتانیاهو: نباید ایرانی ها در سوریه پایگاه داشته باشند
يکشنبه 15 اسفند 1395 - 16:41

نشریه صهیونیستی جروزالم پست نوشت که بنیامین نتانیاهو خواستار خروج نیروهای ایرانی از سوریه است.

العالم - فلسطین اشغالی

به گزارش پایگاه اینترنتی این نشریه، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر "اسراییل"، در جلسه کابینه گفت که تل آویو امیدوار است بتواند با روسیه در مواردی خاص به تفاهم برسد تا نگذارند ایران به منظور انجام عملیاتی علیه "اسرائیل" پایگاهی دائمی در سوریه بسازد.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی روز یکشنبه در جلسه هفتگی کابینه گفته است که روز پنج شنبه برای دیدار با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه به مسکو می رود. به گفته او مذاکرات آنها بر تلاش های کنونی برای تمهیدات جدید در سوریه متمرکز خواهد بود، تلاش هایی که در چند هفته اخیر در آستانه، پایتخت قزاقستان، و ژنو صورت گرفته است.

نتانیاهو می گوید در چارچوب این تمهیدات و همچنین بدون آنها ایران تلاش می کند تا پایگاهی دائمی با حضور نیروهای زمینی یا نیروی دریایی در سوریه ایجاد کند.

او همچنین خاطرنشان کرده است که سوریه در اقدامات تدریجی برای ایجاد جبهه ای علیه اسرائیل در بلندی های جولان دخیل است و در گفتگوهایش با پوتین مخالفت شدید اسرائیل را در این زمینه ابراز خواهد کرد.

نتانیاهو گفته است امیدوارم بتوانیم در مواردی خاص به تفاهم برسیم تا اختلافات احتمالی بین نیروهای دو طرف را کاهش دهیم، همان طور که تاکنون انجام دادیم و موفق بودیم. نخست وزیر رژیم صهیونیستی خاطرنشان کرده است که خواستار خروج نیروهای ایرانی از سوریه است. او می گوید قصد دارد از پوتین بخواهد هر توافقی برای پایان دادن به جنگ داخلی در سوریه، خروج نیروهای نظامی ایران را از این کشور نیز تضمین کند.

پربیننده ترین خبرها