اردوغان دربارۀ ظهور «نازی‌ها» در آلمان هشدار داد

اردوغان دربارۀ ظهور «نازی‌ها» در آلمان هشدار داد
يکشنبه 15 اسفند 1395 - 17:30

رئیس جمهور ترکیه امروز یکشنبه و در ادامه تشدید تنشها بین این کشور و آلمان ضمن ایراد سخنانی تند علیه این کشور، درباره «ظهور نازیسم» هشدار داده است.

العالم - ترکیه

در ادامه تنشهای اخیر در روابط ترکیه و آلمان، رجب طیب اردوغان امروز یکشنبه انتقادات تندی علیه دولت آلمان مطرح کرده است. در روزهای گذشته و به دنبال مانع تراشی دولت آلمان، سفر «بکر بوزداغ» وزیر دادگستری ترکیه به شهر «گاگنو» آلمان و سخنرانی از پیش تعیین شده او در میان هواداران ترک لغو شد.

قرار بود او و یک وزیر دیگر دولت ترکیه با سفر به آلمان و سخنرانی در جمع ترک تبارهای آلمان، آنها را به حضور و رای مثبت به همه پرسی تغییر قانون اساسی ترکیه تشویق کنند.

پس از آن وزیر خارجه ترکیه در واکنش به مانع‌تراشی آلمان برای سفر این دو وزیر اعلام کرد، اگر برلین می‌خواهد روابط با آنکارا را حفظ کند باید درست رفتار کردن را یاد بگیرد.

«مولود چاووش‌اوغلو» با بیان اینکه آلمان باید یاد بگیرد ترکیه را به چشم یک شریک و همکار یکسان نگاه کند، گفت لغو سفر دو وزیر که قصد سخنرانی در آلمان را داشتند، «اعمال سیستماتیک دولت در سایه» از سوی برلین است.

حالا امروز یکشنبه رجب طیب اردوغان هم در اظهاراتی تند، دولت المان را مخاطب سخنان خود قرار داده است.

رئیس جمهور ترکیه گفت: آلمان به وزرای ما اجازه حرف زدن نمی دهد. آیا آنها فکر می کنند که با این کار نظرات (شرکت کنندگان در همه پرسی تغییر قانون اساسی ترکیه) تغییر خواهد کرد؟

اردوغان در ادامه در ادبیاتی تند علیه آلمان افزود که چنین اقدامات و ممنوعیتهایی شبیه به اقدامات نازی ها است. ما نمی خواهیم شاهد بازگشت و ظهور دوباره نازیسم باشیم.

منبع: فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها