صدای ترقه سبب تروما و ضربه صوتی به گوش می شود

صدای ترقه سبب تروما و ضربه صوتی به گوش می شود
يکشنبه 15 اسفند 1395 - 18:04

رئیس انجمن شنوایی شناسی استان کردستان گفت: آلودگیهای صوتی شدید همچون صدای ترقه میتواند، سبب تروما و ضربه صوتی به گوش شود و برای پیشگیری می توان از گوشیهای محافظ صدا استفاده کرد.

العالم - گوناگون

نیلوفر مفاخری در مصاحبه با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما افزود: حتی الامکان از به کار بردن ترقه های پر سر و صدا بپرهیزید و در معرض این صداها قرار نگیرید زیرا انفجارهای ناشی از آن موجب تروما و ضربه صوتی به گوش می شود همچنین از شوخی های خطرناک از قبیل نزدیک کردن آتش به گوش پرهیز کنید.

رئیس انجمن شنوایی شناسی استان کردستان با اشاره به آمار کم شنوایی و ناشنوایی گفت: بر اساس هنجارهای بین المللی سازمان جهانی بهداشت از هر هزار کودک 2 تا 3 نفر کاهش شنوایی شدید دارند.

مفاخری افزود: در سال 95 از حدود 285هزار نوزاد غربالگری شده حدود 72 کودک با افت شنوایی عمیق و 114کودک با افت شنوایی متوسط و اختلالات گوش میانی شناسایی شدهاند همچنین تعداد آمار ناشنوایان استان کردستان حدود 2 هزار و 509 نفر است.

وی درباره صداهای ناهنجار در روزهای منتهی به چهارشنبه آخر سال گفت: در مواقع اجتناب ناپذیر در محیط های پر سر و صدا از قالبها و گوشیهای محافظ صدا استفاده شود تاحدودی از آسیب به گوش از این طریق بتوان جلوگیری کرد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها