کودکان یمنی اصلی ترین قربانیان جنایات رژیم سعودی

کودکان یمنی اصلی ترین قربانیان جنایات رژیم سعودی
يکشنبه 15 اسفند 1395 - 22:58

علیرغم فریادهای کمک خواهی سازمان های حقوق بشری بین المللی برای مردم مظلوم یمن، جنایات رژیم سعودی علیه این کشور همچنان ادامه دارد.

العالم - یمن

به گزارش شبکه تلویزیونی المنار نور شعیتو خبرنگار این شبکه در گزارشی گفت: روزی نمی گذرد که دستکم یک سازمان حقوق بشری در جهان فریاد کمک خواهی فوری برای پایان دادن به رنج ملت در محاصره یمن و خصوصاً کودکان این کشور سر ندهد. دو روز پس از انتشار گزارش سازمان حقوق بشری از کودکان حفاظت کنید [save the children] مبنی بر ممانعت ائتلاف تحت رهبری سعودی از رسیدن کمک های پزشکی به بیش از 300 هزار غیرنظامی یمنی از طریق بندر الحدیده، سازمان ملل متحد گزارشی تصویری از یک بیمارستان در صنعا منتشر کرده است که نشان دهنده میزان رنج و گرفتاری کودکان و نوزادان است.

در این گزارش تاکید شده است نظام بهداشتی در یمن فرو ریخته است و میلیونها نفر در این کشور در معرض سوء تغذیه و بیماری هستند و بیش از دو میلیون کودک به علت سوء تغذیه و بیماری به درمان فوری نیاز دارند. بیش از 460 هزار کودک یمنی اکنون دچار سوء تغذیه حاد شده اند. این سازمان افزوده است؛ فقط 45 درصد از مراکز بهداشتی یمن با تمام ظرفیت خود کار می کنند و خواستار کمک رسانی برای واکسیناسیون پنج میلیون کودک شد که در معرض ابتلا به فلج اطفال هستند. سازمان ملل متحد همچنین اعلام کرده است پزشکان و پرستاران خارجی، به علت جنگ این کشور را ترک کرده اند.

پربیننده ترین خبرها