انهدام مقر «بیت المال» داعش وهلاکت 6 مسئول آن

انهدام مقر «بیت المال» داعش وهلاکت 6 مسئول آن
دوشنبه 16 اسفند 1395 - 01:11

ستاد تبلیغات جنگ نیروهای مسلح عراق از هدف قرار دادن مرکز «بیت المال» گروه تروریستی داعش و هلاکت شماری از سرکردگان این گروه خبر داد.

العالم عراق
به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک روسیه، نیروهای مسلح عراق در یک عملیات هوایی در موصل مقر «بیت المال این گروه تروریستی» را هدف قرار دادند.

گفتنی است در این عملیات 6 سرکرده داعش از جمله مسئول کمیته دستمزد بیت المال موسوم به ابوعائشه تونسی بود و مسئولان امور اقتصادی و حساب های مالی گروه داعش که به ترتیب ابو تبارک و ابو مریم نام داشتند و هر دو تبعۀ ترکیه بودند، کشته شدند.

گفتنی است مسئول نظامی داعش در شهر تلعفر که ترک تبار بود، مسئول بیت المال منطقه الجزیره استان نینوا و مسئول انتقال مهاجران تلعفر نیز در حملاتی جداگانه کشته شدند.

ارتش عراق صبح روز یکشنبه اعلام کرد: «نیروهای امنیتی برای پیشروی به سوی مرکز شهر موصل قدیم در کرانه غربی رود دجله که تحت تسلط داعش است حمله جدیدی را آغازکردند».

نیروهای عراقی هم چنین در ژانویه گذشته پس از صد روز جنگ، به بخش شرقی موصل تسلط یافته و در 19 فوریه به مناطق غربی رود دجله حمله کردند. پیشروی این نیروها به سوی غرب موصل طی 48 ساعت گذشته به دلیل شرایط نامساعد آب و هوایی متوقف شد.

گفتنی است بخش شرقی موصل پایان ژانویه آزاد شد که یک مرحله از مراحل آزادسازی نینوا بود که در 17 اکتبر 2016 با حمایت ائتلاف بین المللی بر ضد داعش و با مشارکت نیروهای بسیج مردمی و نیروهای پیشمرگ کرد آغاز شده بود.

217

پربیننده ترین خبرها