انتقام پیونگ‌یانگ از واشنگتن و سئول با 4 شلیک بالستیک

انتقام پیونگ‌یانگ از واشنگتن و سئول با 4 شلیک بالستیک
دوشنبه 16 اسفند 1395 - 06:27

شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن، با اعلام این که کرۀ شمالی بامداد دوشنبه چهار موشک شلیک کرده که سه فروند آن در منطقۀ اقتصادی ژاپن سقوط کرده است، گفت کشورش مراتب «اعتراض شدید» خود را به پیونگ یانگ ابلاغ کرده است.

العالم آسیا
به گزارش پایگاه اسکای نیوز عربی، آبه در کنفرانسی خبری که در محل اقامتش برگزار شد، به خبرنگاران گفت: «تازه ترین شلیک موشک بالستیک کرۀ شمالی به وضوح نشان می دهد که تهدیدی جدید از سوی این کشور به وجود آمده است».
ساعتی پیش، ارتش کرۀ جنوبی اعلام کرد که همسایۀ شمالی اش چند موشک از پایگاهی در منطقۀ تونگ چانگ ری شلیک کرده است که احتمالا پاسخ پیونگ یانگ به رزمایش مشترک کرۀ جنوبی و آمریکاست که از هفتۀ گذشته آغاز شده است.
مقام های ژاپنی گفته اند خبری دربارۀ آسیب رساندن این موشک ها به کشتی ها یا هواپیماهای ژاپنی مخابره نشده است.
از سوی دیگر، اگر چه ارتش آمریکا از واکش فوری به این اقدام کرۀ شمالی خودداری کرد، اما یک مسئول آمریکایی که خواستار پنهان ماندن هویتش شد، گفت ایالات متحده شلیک موشک کرۀ شمالی را رصد کرده است.
پیش از این، پیونگ یانگ تهدید کرده بود که اگر کرۀ جنوبی و آمریکا رزمایش مشترک خود را برگزار کنند، «پاسخی انتقام آمیز» به آنان خواهد داد. کرۀ شمالی با انتقاد از این رزمایش سالانه، آن را آماده شدن برای جنگ علیه خود معرفی کرده بود.
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها