تعطیلات آخرهفته ترامپ به خرج مالیات دهندگان

تعطیلات آخرهفته ترامپ به خرج مالیات دهندگان
دوشنبه 16 اسفند 1395 - 07:29

سازمان‌های مستقل آمریکا اعلام کردند سفرهای رئیس جمهور این کشور به فلوریدا در تعطیلات آخر هفته، بیش از سه میلیون دلار هزینه داشته است.

العالم ـ آمریکا
طبق برآورد سازمان محافظه کار «دیده بان قضایی» آمریکا، چهار سفرِ دونالد ترامپ، رئیس جمهور این کشور به عمارت «مار ئه لاگو» Mar-a-Lago فلوریدا، فقط برای پلیس مخفی و همچنین خدمات هواپیمای ویژه رئیس جمهور آمریکا، سه میلیون دلار هزینه داشته است؛ هزینه هایی که از پول مالیات دهندگان آمریکایی تأمین می شود.

بنابر این گزارش سفرهای آخر هفته دونالد ترامپ به اقامتگاه خود در فلوریدا باعث شده است پلیس مخفی آمریکا هرگونه پرواز بالگردها و هواپیماها بر فراز منطقه را ممنوع اعلام کند. جاناتان میلر، رئیس«گروه هوانوردی استلار» می گوید شرکت او در تعطیلات آخر هر هفته به علت ممنوعیت پرواز، سی هزار دلار ضرر می کند. سفرهای ترامپ برای مالیات دهندگان در منطقه پام بیچ فلوریدا نیز مشکل ساز شده و این منطقه تاکنون یک میلیون و هفتصد هزار دلار برای تأمین امنیت بیشتر هزینه کرده است. «پائولت بردیک» Paulette Burdick  شهردار پام بیچ می گوید:«نامه ای برای دولت فدرال نوشتیم و خواستیم پول هزینه شده برای اضافه کار (نیروهای امنیتی) و کلانتر را به ما بازگردانند؛ اما تا به امروز پاسخ نداده اند».

ترامپ در دوره مبارزه انتخاباتی خود گفته بود به ندرت کاخ سفید را ترک می کند. او همچنین از اوباما رئیس جمهور پیشین آمریکا انتقاد کرد و گفت سفرهای اوباما در تعطیلات، میلیون ها دلار هزینه به مالیات دهندگان آمریکایی تحمیل می کند. با وجود این، ترامپ از زمان برگزاری مراسم سوگند ریاست جمهوری خود تاکنون، چهار تا از پنج تعطیلات آخر هفته خود را در عمارت «مار ئه لاگو» سپری کرده است. البته سفر کردن، امری غیرعادی برای رئیس‌جمهور آمریکا محسوب نمی شود. با وجود این، اوباما در همین مدت از نخستین دوره ریاست جمهوری خود فقط سه بار در تعطیلات آخر هفته سفر کرد که دو بار آن به شیکاگو و یک بار نیز به کمپ دیوید بود.

گرچه دولت ترامپ، هزینه دقیقِ سفرهای رئیس جمهور آمریکا را فاش نمی کند، سازمانی غیرحزبی و محافظه کار در آمریکا هزینه این سفرها را سه میلیون دلار برآورد کرده است. «تام فیتون»، رئیس سازمان دیده بان قضایی آمریکا می گوید ترامپ یا باید عادت های سفر خود را تغییر دهد، یا راه دیگری برای صرفه جویی در پولِ مالیات دهندگان پیدا کند.

منبع: تسنیم

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها