ویکی‌لیکس: ترامپ تنها قربانی اوباما نبوده است!

ویکی‌لیکس: ترامپ تنها قربانی اوباما نبوده است!
دوشنبه 16 اسفند 1395 - 16:33

وبسایت افشاگر ویکی‌لیکس با انتشار سند شنود مکالمات خبرنگاران این وبسایت توسط دولت اوباما، اتهام شنود ترامپ علیه اوباما را در اذهان تداعی کرد.

العالم آمریکا
وبسایت افشاگر ویکی‌لیکس سندی منتشر کرده است که تجسس مقامات آمریکا علیه خبرنگاران این وبسایت را ثابت می کند، امری که باعث تداعی اتهام شنود مطرح شده از سوی ترامپ علیه اوباما در اذهان عمومی می شود.
روسیه الیوم در گزارشی اعلام کرد که "ویکی‌لیکس" روز دوشنبه 6 مارس در حساب تویتری خود نوشت:"آیا اوباما مکالمات زمان تبلیغات انتخاباتی ترامپ را شنود کرد؟ این دلایلی است که تجسس اوباما علیه خبرنگاران ما را ثابت می کند".

این سند در حقیقت حکم قضایی است که از سوی ویکیلی‌لیکس در دفاع از خبرنگاران این وبسایت منتشر شده است.

دادگاه آمریکایی صادر کننده این حکم، شرکت گوگل را ملزم کرده بود که به مقامات آمریکایی اجازه دهد به محتوای صندوق الکترونیکی سه خبرنگار ویکی‌لیکس دسترسی داشته باشند.
بنابراین گوگل 5 آوریل 2012 به دستگاه امنیتی آمریکا اجازه چنین دسترسی را داده بود اما خبرنگاران ویکی‌لیکس 32 ماه بعد از این قضیه باخبر شدند.
ویکی‌لیکس در واکنش به اتهام اخیر ترامپ به اوباما مبنی بر دست داشتن در مساله شنود مکالمات تلفنی وی در مقرش در برج ترامپ در نیویورک، این یادداشت تویتری را منتشر کرد.
213

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها