پيام کنفرانس تهران؛

قدرتهاي حامي تروريسم بايد ازمنطقه بروند

قدرتهاي حامي تروريسم بايد ازمنطقه بروند
شنبه 4 تير 1390 - 09:39

حسن هاني زاده شنبه در مصاحبه با شبکه خبري العالم تصريح کرد: پيام کنفرانس تهران به کشورهاي بزرگ اين است که حضور آنها در منطقه به نفع کشورهاي منطقه نيست.

وي افزود: پيام اين کنفرانس به آمريکا و کشورهاي بزرگ اين است که تروريسم خوب و بد وجود ندارد بلکه تروريسم ، تروريسم است و امنيت منطقه و جهان را تهديد مي کند.

هاني زاده اظهار داشت: منطقه پس از وقايع 11 سپتامبر شاهد گسترش تروريسم بود و اين امر امنيت منطقه خصوصاً امنيت جمهوري اسلامي ايران ، عراق ، افغانستان و پاکستان را تهديد مي کند.

وي افزود: ايران از استقرار نيروهاي خارجي در منطقه بسيار نگران است و براي همين چنين کنفرانس با اهميتي را برگزار کرد که يکي از مهمترين کنفرانس هاي اين کشور در سه دهه اخير است.

اين تحليلگر سياسي گفت: ايران مبارزه با تروريسم را تجربه کرده و سه دهه از اين پديده رنج برده است و تجربياتي در اين زمينه دارد که به کشورهاي حاضر در کنفرانس ارايه مي کند.

هاني زاده از همکاري کشورهاي منطقه براي از بين بردن تروريسم خبر داد و افزود: جمهوري اسلامي ايران راهکارهايي را با کمک هاي کشورهاي منطقه براي مبارزه با تروريسم آماده کرده است زيرا تروريسم امنيت همه منطقه را تهديد مي کند و کشورهاي منطقه خواهان مبارزه با اين پديده شوم هستند.
    
وي خاطرنشان کرد: رييس جمهوري اسلامي ايران سال گذشته طرح برگزاري چنين کنفرانسي را به کشورهاي جهان پيشنهاد کرد و ما خواهيم ديد که برگزاري اين کنفرانس منجر به آغاز فعاليت جدي کشورهاي منطقه براي مبارزه با تروريسم خواهد شد.

هاني زاده با بيان اين که قدرت هاي بزرگ حاضر در منطقه از گروه هاي تروريستي حمايت مي کنند؛ افزود: آمريکا حامي تروريسم و گروه هاي تروريستي است و رژيم صهيونيستي را به سرکوب مردم فلسطين ، قتل عام بي گناهان و ترور شخصيت هاي فلسطيني ترغيب مي کند.

وي در باره ديدار رؤساي جمهوري اسلامي ايران ، افغانستان و پاکستان کمي پيش از برگزاري کنفرانس گفت: افغانستان و پاکستان مرزهاي مشترک با ايران دارند و اين کشورها از پديده تروريسم و استقرار نيروهاي خارجي در منطقه نگران هستند.

تحليلگر سياسي خاطرنشان کرد: ايران ، افغانستان و پاکستان طرح مشترکي براي مبارزه جداگانه با تروريسم ، تبادل تجارب در زمينه مبارزه با تروريسم و يافتن راه حل نهايي براي دور کردن کابوس تروريسم از منطقه آماده کرده اند . 

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها