افشای اسنادی مهم درباره جاسوسی سازمان سیا

افشای اسنادی مهم درباره جاسوسی سازمان سیا
چهارشنبه 18 اسفند 1395 - 09:01

ویکی لیکس اسنادی بسیار مهم را درباره جاسوسی سیا منتشر کرد.

العالم-آمریکا

به نقل از رویترز؛ ویکی لیکس اسناد و اطلاعاتی را درباره جاسوسی سازمان سیا از تلفن های همراه و رایانه ها منتشر کرده که اهمیت آن بسیار بیشتر از افشاگری های ادوارد اسنودن است.
ویکی لیکس هزاران سند و فایل را منتشر کرد که گفته می شود ابزارهای مورد استفاده  آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا (سازمان سیا) برای هک کردن تلفن های همراه هوشمند، سیستم های عامل رایانه ها، نرم افزارهای پیام رسان و تلویزیون های متصل به اینترنت را افشا می کند.
این افشاگری فاقد مجوز، که بنا بر اعلام ویکی لیکس ، نخستین بخش آن شامل 8761 سند و فایل از مرکز اطلاعات سایبری سازمان سیا می شود، باعث می شود تا رئیس جمهور ترامپ با تهدید همان سازمانی روبرو باشد که هیلاری کلینتون در جریان رقابت های انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 با آن روبرو شده بود.
ویکی لیکس نام این فایل ها را Vault 7 گذاشته است. ویکی لیکس این فایل های افشایی را بزرگترین انتشار اسناد محرمانه درباره سازمان سیا، توصیف کرده است. سخنگوی سیا از اظهار نظر درباره صحت و محتوای اسناد اطلاعاتی خودداری کرد.
یک منبع اطلاعاتی اعلام کرد برخی از اطلاعات شامل ابزارهایی می شود که سازمان سیا برای هک کردن رایانه ها و دیگر دستگاهها مورد استفاده قرار می دهد. این فرد گفت این افشاگری ها باعث به مخاطره افتادن شیوه های کنونی جمع آوری اطلاعات خواهد شد و آن‌ها به مراتب مهم تر از افشاگری هایی است که ادوارد اسنودن، افشاگر آژانس امنیت ملی آمریکا درباره برنامه های جاسوسی در سال 2013 منتشر کرده بود.
در افشاگری های ادوارد اسنودن اسامی برنامه ها و شرکت هایی منتشر شده بود که در برنامه جاسوسی آژانس امنیت ملی آمریکا برای جاسوسی مورد استفاده قرار می گرفتند اما در افشاگری جدید، جزئیات بسیار فنی درباره چگونگی جمع آوری اطلاعات منتشر شده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها