سفير بغداد در تهران خبر داد:

تشکيل کميته اي براي برچيدن منافقين ازعراق

 تشکيل کميته اي براي برچيدن منافقين ازعراق
شنبه 4 تير 1390 - 13:00

سفير بغداد در تهران با محکوم کردن حمايت قدرت هاي بزرگ از تروريست ها گفت: کميته اي متشکل از ايران ، عراق و صليب سرخ براي برچيدن و پايان دادن به فعاليت گروهک تروريستي مجاهدين خلق در عراق تشکيل خواهد شد.

محمد مجيد الشيخ شنبه در مصاحبه با شبکه خبري العالم در حاشيه نخستين "اجلاس بين المللي مبارزه جهاني با تروريسم" در تهران، بر مخالفت دولت عراق با هر گونه فعاليت هاي تروريستي خصوصا تروريسم نيروهاي اشغالگر تاکيد و خاطرنشان کرد: ما مخالف تروريسم با هر نام و عنواني هستيم به همين خاطر دولت عراق تصميم به طرد گروهک تروريستي مجاهدين خلق از عراق گرفته است.
 
سفير عراق در ايران تصريح کرد: مردم عراق در دوران ديکتاتوري صدام حسين رژيم سابق اين کشور، از گروهک تروريستي مجاهدين خلق ضربه هاي فراواني خورده اند.

وي افزود: بقاي اين گروهک تروريستي در عراق به معني به رسميت شناختن و تداوم فعاليت هاي تروريستي آنها است که در دوران رژيم سابق عليه ملت ايران و عراق صورت مي دادند.

قدرت هاي بزرگ حاميان تروريست

سفير عراق در ايران با بيان اين که بسياري از کشورهاي مدعي مبارزه با تروريسم، خود تروريستند؛ گفت: قدرت هاي بزرگ ريشه و حاميان تروريسم در جهان هستند.

الشيخ با تقدير از برگزاري اجلاس بين المللي مبارزه جهاني با تروريسم در تهران خاطرنشان کرد: چنين اجلاس هايي در روشنگري و ريشه يابي درست تروريسم نقش بسيار موثري دارد.

سفير عراق در ايران افزود: برخي کشورها و گروه ها عمليات ترور مردم بي دفاع عراق را هدايت وحمايت مالي مي کنند.

الشيخ تصريح کرد: عراق همواره از تروريسم رنج برده به طوري که شمار زيادي از مردم عراق قرباني تروريسم شده اند .

وي اظهار داشت: برخي گروه ها و کشورها افرادي را براي ترور مردم عراق به اين کشور مي فرستند و از آنها حمايت مالي مي کنند.

الشيخ گفت: گروه هاي تروريستي معتقد به هيچ ديني نيستند و فقط درپي اختلاف افکني ميان مسلمانان و مسلمانان با مسيحيان در عراق هستند.

سفير عراق در ايران افزود: ما توانسته ايم توطئه هاي اختلاف افکنانه آنها را خنثي کنيم از سويي به علت هوشياري و درک بالاي ملت و دولت، مشکل اختلافات ديني و فرقه اي در عراق وجود ندارد. 

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها