سیف مطرح کرد

مخالفت دادگاه لوکزامبورگ با توقیف اموال ایران

مخالفت دادگاه لوکزامبورگ با توقیف اموال ایران
چهارشنبه 18 اسفند 1395 - 13:18

رئیس کل بانک مرکزی در واکنش به موضوع توقیف ۱.۶ میلیارد دلار از اموال ایران در دادگاه لوکزامبورگ گفت: پیش‌بینی ما این است که این ادعا در دادگاه لوکزامبورگ رد خواهد شد.

العالم- ایران

ولی‌الله سیف رئیس کل بانک مرکزی ظهر امروز در حاشیه جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران در واکنش به موضوع توقیف یک میلیارد و 600 میلیون دلار اموال ایران توسط حکم دادگاه لوکزامبورگ گفت: همان‌طور که مدیرکل حقوقی بانک مرکزی توضیح داد به هیچ‌وجه این موضوع اتفاق جدیدی نیست. یک ادعایی را علیه منابعی که از سال 87 به صورت اوراق دلاری نزد یک امین در لوکزامبورگ گذاشته شده بود، آن ادعایی است که طرف آمریکایی در قبال خسارت‌هایی که در حادثه 11 سپتامبر در نیویورک اتفاق افتاده، لذا دادگاه آمریکا تصمیم گرفته که این منابع را توقیف کند. منتها دادگاه لوکزامبورگ این مسئله را نپذیرفته و در اولین رأیی که صادر کرد این تقاضای آمریکایی‌ها رد شد و در حقیقت فرجام خواسته شده و آن‌هم در شرف رسیدگی است و دفتر خدمات حقوقی به اتفاق وکلای بانک مرکزی این مسئله را در دست پیگیری دارند و با احتمال زیاد آنها موفق هم نخواهند بود.

وی با تأکید بر اینکه این موضوع اتفاق جدیدی نیست، افزود: همان‌طور که اشاره شد در یکی از روزنامه‌های آمریکایی این مطلب درج شد و مطلبی مربوط به گذشته بود و تازه نیست و همان‌طور که در گذشته هم توضیح داده بودیم، راجع به اوراق کلاً 3.6 میلیارد دلار اوراق دلاری بود که بعضی از آنها منشأ آمریکایی و برخی نیز صادره اروپا بود. آنهایی که منشأ آمریکایی بود قبلاً همان اتفاقی بود که برای آن افتاده بود، ولی این اوراقی که صادره از اروپا است، در وضعیت خطرناکی نیست و پیش‌بینی ما این است که ادعای بعدی هم در دادگاه لوکزامبورگ رد خواهد شد.

در حال تکمیل...

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها