آمریکا به رهبری بهتر از ترامپ نیاز دارد

آمریکا به رهبری بهتر از ترامپ نیاز دارد
چهارشنبه 18 اسفند 1395 - 15:18

کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل گفت: آمریکا برای مقابله با چالشهای بزرگی همچون موج روز افزون بیگانه هراسی و تبعیض مذهبی، به رهبری بهتر از دونالد ترامپ نیاز دارد.

العالم - آمریکا

 به نقل از خبرگزاری فرانسه؛ زید بن رعد الحسین در سخنرانی خود در جلسه سالانه شورای حقوق بشر سازمان ملل اولین ضربه خود را به دونالد ترامپ وارد کرد و گفت: "من در مورد برخورد این دولت جدید با چند مسأله حقوق بشر نگران هستم." 
وی افزود: آمریکا "برای برخورد با موج اخیر تبعیض، حرکت ضد یهودیت و خشونت علیه اقلیتهای دینی و قومی به رهبری ثابت قدمتر و بزرگتر نیاز دارد".
زید در ادامه نسبت به "بدگویی و فحاشی کاخ سفید به همه گروه ها از جمله مکزیکی ها و مسلمانان"  هشدار داد و گفت: "ادعاهای باطل آن" درباره نرخ بالای جرم در میان مهاجران به "سوء استفاده های بیگانه پرستی دامن می زند".
همچنین رعد الحسین با تمرکز بر روی شخص ترامپ گفت از "تلاشهای رئــیس جمــهور برای مرعوب ساختن و تخریب روزنامه نگاران و قضات، بیمناک است".
ترامپ در سخنان خود رسانه ها را "دشمن مردم خوانده است". لذا رسانه های مطرح و گروه های آزادی طلب، به طور بی سابقه ای وی را به تهدید گزارشگران متهم کرده اند.
رعد الحسین نخستین شخصیت بارز سازمان ملل است که به صراحت در مورد اقدام رئیس جمهور آمریکا مبنی بر منع ورود برخی مهاجران به آمریکا، سخن می گوید. ترامپ روز جمعه فرمان مهاجرتی اصلاح شده را صادر کرد که بر اساس آن مسلمانان شش کشور را از سفر به آمریکا منع کرد. در این فرمان عراق از بین هفت کشوری که پیشتر مشمول فرمان مهاجرتی وی بودند، حذف شد.
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها