براي مقابله با سوء استفاده هاي آمريکا صورت مي گيرد؛

ارايه تعريف صحيح تروريسم درکنفرانس تهران

ارايه تعريف صحيح تروريسم درکنفرانس تهران
شنبه 4 تير 1390 - 13:30

يک نويسنده و تحليلگر سياسي لبناني با اشاره به اهميت برگزاري "کنفرانس بين المللي مبارزه جهاني با تروريسم" در تهران گفت: اين کنفرانس در صدد است با هدف مقابله با سوء استفاده هاي آمريکا از واژه تروريسم، تعريف دقيق و صحيحي از آن ارايه دهد.

"غسان جواد" شنبه در گفت‌وگو با شبکه خبري العالم، بر ضرورت برگزاري چنين کنفرانس‌هايي در راستاي روشنگري افکار عمومي تاکيد کرد و گفت: دولت‌هاي شرکت کننده در کنفرانس تهران از بزرگ‌ترين قربانيان تروريسم هستند.

اين نويسنده و تحليلگر سياسي لبناني تصريح کرد: کشورهايي مانند، عراق، افغانستان و ايران در مساله تروريسم هيچ نقشي نداشته‌اند بلکه از قربانيان اصلي آن هستند زيرا تروريسم از کشورهايي مانند آمريکا به منطقه منتقل شده است.

وي گفت: هم‌انديشي تهران از اين جنبه حايز اهميت است که درصدد است مفهوم و تعريف جديد و متفاوت از تعريف آمريکا و اسراييل، از تروريسم ارايه دهد.

جواد افزود: کشورهاي شرکت کننده در کنفرانس تهران درصدد هستند تا تصويري کامل از تروريسم به جهان ارايه و نشان دهند که تروريسم، آن‌گونه که غرب ادعا مي کند اقدامي اسلامي نيست، بلکه مسلمانان از قربانيان اصلي آن به‌شمار مي‌روند.

نويسنده و تحليلگر لبناني درعين حال گفت: نبايد منکر شد که برخي سازمان‌هاي تندروي اسلامي هستند که ترور را ابزاري براي برآورده شدن برنامه‌هاي مشکوک خود قرار مي‌دهند ولي اين مساله نبايد به دين اسلام و مسلمانان ربط داده شود.

وي از رهبران و سران شرکت کننده در کنفرانس تهران خواست براي ارايه مفهوم صحيح از تروريسم، بر اساس واقعيت‌ها و رخ‌دادهاي موجودر جهان عرب و اسلام،  تلاش کنند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها