زوریخی‌ها: وزیر اردوغان را به سوییس راه ندهید!

زوریخی‌ها: وزیر اردوغان را به سوییس راه ندهید!
چهارشنبه 18 اسفند 1395 - 21:56

مقامات ایالت زوریخ سوییس از مسؤولان دولت فدرال خواسته اند سفر مولود چاووش اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه را به این منطقه لغو کنند. وزیر ترک در این سفر هیچ دیدار رسمی نخواهد داشت.

العالم - اروپا

اورس گروب Urs Grob، سخنگوی دپارتمان امنیتی ایالت زوریخ روز چهارشنبه در گفتگو با خبرگزاری فرانسه گفت: ما با ارسال یک نامه به دولت مرکزی در برن (پایتخت) خواستار آن شده ایم که به دلایل امنیتی اجازه ندهند این سفر در روز یکشنبه اتفاق بیفتد.

همین دپارتمان در بیانیه ای هم گفت با توجه به بحث های بسیار جنجالی در مورد سفر نمایندگان دولت ترکیه به آلمان، اینک اگر چاووش اوغلو به سوییس سفر کند، مقامات انتظار آن را دارند که تجمعات گسترده ای صورت بگیرد؛ حتی اگر تعداد زیادی مامور پلیس به حالت آماده باش درایند، ما نمی توانیم امنیت و آرامش سفر وزیر خارجه ترکیه را تضمین کنیم و مقامات زوریخ هم هیچ مسئولیتی را در مورد هر نوع زد و خورد و درگیری نخواهند پذیرفت.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از ژنو؛ ژان مارک کرووازیه Jean-Marc Crevoisier سخنگوی وزارت امور خارجه سوییس هم در پاسخ به پرسش خبرگزاری فرانسه در همین رابطه گفت مقامات دولت سوییس نامه مقامات زوریخ را دریافت کرده اند و پیرو آن، وزارت امور خارجه و وزارت پلیس و دادگستری سوییس هم توافق کردند از دستگاه های امنیتی کشور بخواهند اوضاع را از لحاظ امنیتی به درستی تحلیل و نتیجه را به دولت اعلام کنند.

بر اساس اطلاعاتی که دولت سوییس در اختیار دارد، چاووش اوغلو یکشنبه قصد دارد به این کشور سفر کند.

وزارت امور خارجه سوییس تصریح کرد که هیچ دیداری میان مقامات دولت با چاووش اوغلو پیش بینی نشده است و وزیر امور خارجه ترکیه در نظر دارد با مقامات کنسولگری های کشورش در سوییس و اتریش و سپس با اعضای جامعه ترکیه ای تبارها در سوییس در نزدیکی فرودگاه زوریخ دیداری داشته باشد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها