اعتراض زنان تركيه به خشونت دولتی و خانوادگی

اعتراض زنان تركيه به خشونت دولتی و خانوادگی
چهارشنبه 18 اسفند 1395 - 23:32

زنان در ترکیه علیه خشونت های که متحمل می شوند و نیز دیدگاه های تحمیلی دولت بر آنها، تظاهرات کردند.

العالم - تركيه

یک شبکه تلویزیونی ایتالیایی در گزارشی از ترکیه اعلام کرد، شرایط در ترکیه برای زنان خیلی دشوار است و آنها مجبورند در مورد  خشونت هایی که متحمل می شوند، سکوت کنند.

در همین زمینه، یک شهروند زن ترکیه ای ساکن شهر استانبول با گفتگو با این شبکه گفت: برای زنان، داشتن اتحاد و نه گفتن به خشونت ها و سوء استفاده های خانگی، مهم است.

یک شهروند دیگر گفت: لفاظی ها و سیاست ها علیه زنان بس است. در همین زمینه، گزارشگر شبکه ایتالیایی اعلام کرد؛ دانش آموزان دختر و زنان خانه دار ترکیه ای در روز جهانی زن خواستار احترام گذاشتن به حقوقی هستند که در ترکیه توجهی به آن نمی شود. در سال 2016 میلادی دویست و شصت و یک زن کشته شدند. در دو ماهه اول امسال نیز پنجاه و سه نفر از زنان ترکیه ای قربانی خشونت و کشته شدند. با توجه به انتشار گزارش هایی در این زمینه، زنان ترکیه ای هر روز متحمل خشونت ها، بدرفتاری ها و سوء استفاده می شوند.

در همین زمینه، یک زن ترکیه ای مسئول یکی از موسسه های حامی هزاران زن ترکیه ای دارای مشکل، در خصوص شرایط زنان در این کشور و شیوه رفتاری دولت با آنها، گفت:  پس از سال ها مبارزه بمنظور توانمند سازی زنان، اکنون ترکیه در حال حرکت رو به عقب است. (مسئولان) این کشور در تلاش برای تحمیل کردن دیدگاه های محافظه کارانه جامعه و خانواده هستند. دیدگاه هایی که بر اساس، تسلط جنس مذکر بر مونث پایه گذاری شده است. چنین رفتاری، شیوه ای برای توجیه نابرابری میان زنان و مردان است. زنان در ترکیه در شرایط سختی زندگی می کنند. به ویژه در شرایط کنونی، که ناشی از تنش های زیاد اجتماعی است. ما در همه پرسی آتی، پاسخ منفی به آن خواهیم داد. اما این را نیز می دانیم که پس از این همه پرسی نیز، شرایط بهتر نخواهد شد و باید به مبارزه خود ادامه دهیم.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها