هشدار درباره افزایش مصرف مواد مخدر در آمریکا

هشدار درباره افزایش مصرف مواد مخدر در آمریکا
پنج‌شنبه 19 اسفند 1395 - 03:35

کلمبیا به آمریکا هشدار داد؛ اگر جلوی افزایش مصرف مواد مخدر را در بازار خود نگیرد، مبارزه با قاچاق مواد مخدر با شکست مواجه خواهد شد.

العالم - آمریکا

به گزارش پایگاه اینترنتی هیسپان تی وی، لوئیس کارلوس ویه گاس، وزیر دفاع کلمبیا پیش از دیدار با ویلیام برون فیلد، معاون وزارت خارجه آمریکا در امور مبارزه با مواد مخدر، در بوگوتا، پایتخت کلمبیا اعلام کرد: هنگامی که بازار مصرف وجود داشته باشد، عرضه در بخشی از جهان وجود خواهد داشت، و در این زمینه کلمبیا یکی از کشورهایی است که بیشترین فداکاری را برای کاهش تقاضا انجام داده است.

وی همچنین اعلام کرد: دولت کلمبیا به آمار مصرف کنندگان جدید کوکائین در آمریکا که اخیرا منتشر شده است با نگرانی نگاه می کند، در حالی که کشت کوکائین در کلمبیا در حال افزایش است.

ویه گاس همچنین در ادامه خاطر نشان کرد: کلمبیا در دهه های اخیر، از انتقال دهها هزار تن کوکائین و صدها کیلو هروئین به بازارهای مصرف جلوگیری کرده است.

هفته گذشته، هیئت بینالمللی کنترل مواد مخدر سازمان ملل متحد در گزارش سالانه مواد مخدر 2016 از افزایش 39 درصدی کشت کوکائین در کلمبیا بین سالهای 2014 تا 2016 خبر داد. در این مدت، زمین های کشت کوکائین از 69 هزار هکتار به 96 هزار هکتار افزایش یافته اند.

وزیر دفاع کلمبیا  همچنین اعلام کرد در پی نگرانی ها درباره افزایش کشت غیرقانونی در سالهای 2014 تا 2016، از سال گذشته طرح جدیدی در این کشور برای مقابله با این زمین ها از طریق جایگزینی تدوین شده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها