اقامه دعوي کشتيراني ايران عليه آمريکا

اقامه دعوي کشتيراني ايران عليه آمريکا
شنبه 4 تير 1390 - 13:57

سرپرست دفتر حقوقي و بيمه کشتيراني جمهوري اسلامي ايران گفت: از تمام توان و ظرفيتهاي کشور براي ابطال تحريم هاي اعمال شده و همچنين احقاق حقوق خود در مجامع بين المللي استفاده خواهيم کرد .

به گزارش پايگاه اطلاع رساني شبکه العالم ، " سادات رسول " روز شنبه اعالم کرد : کشتيراني جمهوري اسلامي ايران در مقابل هجمه اي از تحريم هايي قرار گرفته است که در اتاق فکرهاي منظم و مدرن طراحي مي شود
وي افزود: لازمه دفاع از حقوق و حقانيت اين شرکت که مطابق با موازين و کنوانسيون بين المللي فعاليت دارد و تاکنون هيچ گونه تخطي از آنها نداشته ، ايجاد اتاق فکري از صاحبنظران ،حقوقدانان و مسئولان و نحبگان دانشگاهي است.
وي با تاکيد براينکه حوزه تئوري با عمل بايد نزديک شود ، اظهار داشت: متاسفانه اين اتفاق هنوز در کشور نيفتاده است و ما در اين زمينه در ابتداي راه هستيم.  
سرپرست دفتر حقوقي و بيمه کشتيراني جمهوري اسلامي ايران ،ابطال تصميمات ديوان دادگستري اتحاديه اروپا را يکي از خواسته هاي جدي اين شرکت بيان کرد و گفت : معتقديم اين تصميم ها برخلاف قانون است و جرائمي که در اين جريان به ما نسبت داده شده است ، وارد نيست.  
سادات رسول از ادله اي مي گويد که اگر روند حقوقي آن در مسير قانوني و جدا از مسائل سياسي طي شود حقانيت کشتيراني جمهوري اسلامي ايران به اثبات خواهد رسيد .  
وي با بيان اينکه کشتيراني جمهوري اسلامي ايران به عنوان يک ناوگان حمل و نقل و متصدي حمل نقشي در محتويات محمولات حمل شده ندارد ، ادامه داد: با آنکه اين موضوع از اصول اوليه تجارت در درياست اما کشورهاي سلطه گر مواردي را در اين خصوص به ما نسبت مي دهند که واقعيت ندارد.  
سادات رسول استفاده از همه توان کشور براي مقابله با اين اتهامات را يک وظيفه دانست و درباره اقدامات انجام شده در اين زمينه اظهار داشت : به جز آنچه که در زمينه اقامه دعوي عليه اتحاديه اروپا صورت گرفته است ، با هماهنگي مرکز امور حقوقي بين الملل رياست جمهوري نيز اقدامات حقوقي را به منظور شکايت از وزارت خرانه داري آمريکا و تحريم هاي اعمال شده از سوي اين وزارتخانه در دو مرحله آغاز کرده ايم.  
وي تربيت قضات مسلط به زبان انگليسي و آشنا به قراردادهاي بين المللي را از نيازهاي ضروري کشور در شرايط کنوني دانست و افزود: ما به دنبال استفاده از صلاحيتهاي عمومي دادگستري و بکارگيري ابزارهاي حقوقي و قانوني براي دفاع از منافع خود و در صورت لزوم تهديد متقابل منافع کشورهاي سلطه گر هستيم که اقدامات و هماهنگي هاي مناسبي با کمک مراجع ذيربط قضايي و سياسي در حال انجام است. سادات رسول با بيان اينکه دفاع از حقانيت کشتيراني جمهوري اسلامي ايران را مصرانه و با استناد به کنوانسيون نيويورک و اصول قوانين تجارت پيگيري ودنبال خواهيم کرد ، گفت : اميدواريم اين موضوع به سرعت به صدور راي به نفع ما در مجامع بين المللي منجر شود.  
وي با اشاره به تحريم هاي بيمه اي انگليس که با اغراض سياسي و در مدت نيم ساعت در پارلمان اين کشور طرح و تصويب شد ، افزود : اين در حالي است که طبق ماده يک قانون دريايي انگلستان مصوب سال 1959 قراردادهاي بيمه اي مشمول حمايت جبران خسارت هستند و حتي قرارداد تامين محسوب مي شوند و به همين دليل نبايد دامنه هاي تحريم شامل اين نوع قراردادها شود و از مصاديق بارز مغاير با حقوق بشر است که نشان مي دهد وضع کنندگان تحريم به دروغ خود را پايبند به آنها مي دانند.  
سرپرست دفتر حقوقي و بيمه کشتيراني جمهوري اسلامي ايران گفت: از طرف ديگر از آنجا که عمده سهامداران اين شرکت آحاد مختلف مردم هستند ؛‌در عمل تحريم ها حقوق اوليه مردم را هدف قرار داده است که نشان مي دهد اين تحريم ، آشکارا از مصاديق ديگر نقض حقوق بشر است.
سادات رسول حذف يک شبه بيمه کشتي هاي ايراني را مغاير با حقوق اوليه و آشکار کشتيراني جمهوري اسلامي ايران بيان کرد و گفت: ما هم بايد درمقابل اين هجمه هاي ناصواب تجهيز شويم و فاصله بين کنش و واکنش را نزديکتر کنيم .  
سرپرست دفتر حقوقي و بيمه کشتيراني جمهوري اسلامي ايران با بيان اينکه نبايد بگذاريم قبل از اينکه ديگران ما را تحريم کنند، خودمان زمينه ساز تحريم خود شويم به مشکل پوشش هاي بيمه اي در کشورکه از گذشته وجود داشته است اشاره کرد و گفت: کشورهاي سلطه گر ابزارهايي در اختيار دارند که در موقع خاص از آن استفاده مي کنند و اين در حالي است که ما بايد در مقابل اين ابزارها و روند مغاير با اصول بين المللي، تدابير لازم را اتخاذ کنيم و چاره اي جز اتکاء به خود نداريم.  

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها