چین: آمریکا حملات سایبری خود را متوقف کند

چین: آمریکا حملات سایبری خود را متوقف کند
پنج‌شنبه 19 اسفند 1395 - 17:15

پس از آن که ویکیلیکس گنجینه ای از اسناد را منتشر و اعلام کرد این مطالب، فعالیت های سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا، سیا، در زمینه هک کردن را افشا می کند، چین روز پنجشنبه از آمریکا خواست حملات سایبری خود را متوقف کند.

العالم - آمریکا

به گزارش خبرگزاری فرانسه از پکن، براساس اسنادی که این هفته منتشر شد، سیا بیش از یک هزار بدافزار -- ویروس، تروجان و دیگر نرم افزارهایی را که می توانند به وسایل الکترونیکی مورد نظر نفوذ کنند و کنترل آنها را در اختیار بگیرند -- تولید کرده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه چین اعلام کرد: ما درباره این گزارش ها نگرانیم. چین مخالف همه اشکال حملات سایبری است.

گنگ شوانگ در کنفرانس خبری اعلام کرد: ما از طرف آمریکایی می خواهیم شنود، مراقبت ویدیویی، جاسوسی و حملات سایبری خود علیه چین و دیگر کشورها را متوقف کند.

وی افزود: چین به طور قاطعانه از امنیت سایبری خود محافظت خواهد کرد. (چین) آماده است به منظور تهیه مجموعه ای از قوانین بین المللی در خصوص فضای سایبری که مورد قبول همه طرفین باشد، گفتگو و همکاری با جامعه بین المللی را افزایش دهد.

ویکیلیکس اعلام کرد سیا با آلوده کردن و در عمل تحت کنترل گرفتن نرم افزار تلفن های هوشمند، می تواند فناوریهای رمزگذاری برنامه های پرطرفدار همچون واتساپ، سیگنال، تلگرام، ویبو و کانفاید را با جمع آوری ارتباطات پیش از آن که آنها رمزگذاری شود، دور بزند.

سیا روز چهارشنبه با محکوم کردن این افشاگریها، اعلام کرد این اقدام، ماموران این سازمان را به خطر می اندازد و به دشمنان آمریکا کمک می کند.

چین و آمریکا به طور مرتب حملات سایبری علیه یکدیگر انجام می دهند.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها