«نه» به تبعیض جنسیتی علیه زنان انگلیسی در محل‌کار

«نه» به تبعیض جنسیتی علیه زنان انگلیسی در محل‌کار
پنج‌شنبه 19 اسفند 1395 - 18:03

روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز نوشت ده ها هزار زن انگلیسی به قانون اجباریِ استفاده از کفش های پاشنه بلند در محل کار در این کشور اعتراض و طوماری اعتراض آمیزی را به مجلس عوام انگلیس برای لغو این قانونِ تبعیض آمیز تحویل داده اند.

العالم - اروپا

پایگاه اینترنتی روزنامه نیویورک تایمز در مقاله ای به قلم دان بیلفسکی با اعلام این خبر نوشت: بیش از صد و پنجاه هزار زن در انگلیس طوماری را امضا کرده اند و به پارلمان این کشور تحویل داده اند تا قانون ملزم بودن زنان به پوشیدن کفش های پاشنه بلند در محل کار را، لغو کند.

این روزنامه طی گزارشی از لندن افزود: وقتی خانم نیکولا تورپ که از پیروی از قانون الزام آور پوشیدن کفش پاشنه بلند در محل کارش در بخش مالی لندن امتناع ورزید، به خانه فرستاده شد (اخراج شد)، وی که کفش بدون پاشنه مناسبی به پا داشت، به خانه نرفت و در گوشه خانه از ترس و لرز کز نکرد، بلکه وارد میدان شد و علیه کارفرمایانش اقدامی متقابل انجام داد.

وی با طوماری که تنظیم کرد به آغاز شورش زنان علیه این قانونِ بسیار قدیمی و تبعیض آمیز کمک کرد، زیرا چنین قانونی دیگر جایی در دنیای پیشرفته ندارد و نشان دهنده تبعیض جنسی علیه زنان در محل های کار در انگلیس است.

در محل کار خانم نیکولا تورپ به وی گفته شده بود که حتماً پاشنه کفش هایش باید حداقل دو اینچ یعنی پنج سانتیمتر ارتفاع داشته باشد. پس از آن که نیکولا تورپ از کار اخراج شد، تقریباً دو سال طول کشید تا این طومار بزرگ را تهیه کرد و به کنگره تحویل داد. در اوایل این هفته، بیش از دو سال پس از اخراج خانم تورپ از محل کارش، اعضای پارلمان انگلیس از دولت این کشور خواستند قوانین را به نحوی تغییر دهند که هیچکس در محل کار نتواند زنان انگلیسی را وادار به پوشیدن کفش های پاشنه بلند کند.

این روزها برخی از زنان از باب مزاح میگویند: اگر دولت انگلیس این قانون تبعیض آمیز را علیه زنان تغییر ندهد، ما طومار دیگری را امضا خواهیم کرد تا قانون جدیدی تصویب شود مبنی بر این که مردان ملزم باشند در شیفت های نه ساعته در محل های کارشان کفش های پاشنه بلند بپوشند، آنگاه معلوم خواهد شد که آیا پس از آن، مردان انگلیسی باز هم بر این قانون قدیمی اصرار خواهند ورزید که زنان حتماً باید در محل های کارشان کفش های پاشنه بلند پا کنند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها