نبض آینده بازار انرژی اروپا در دستان روسیه

نبض آینده بازار انرژی اروپا در دستان روسیه
پنج‌شنبه 19 اسفند 1395 - 18:34

خبرگزاری مالی و ‏اقتصادی بلومبرگ، برآورد کرد که روسیه دست کم تا 20 سال دیگر بازار انرژی اروپا را در کنترل خواهد داشت.

العالم - اروپا

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک از مسکو، بلومبرگ در گزارشی افزود وابستگی اروپا به گاز روسیه اکنون به اثبات رسیده و این روند تا دست کم 20 سال دیگر ادامه خواهد داشت زیرا گازی که قرار است آمریکا به اروپا بفرستد به میزانی نیست که از وابستگی اروپا به روسیه از این نظر بکاهد.

گازپروم  سال گذشته  به تنهایی 34 درصد بازار گاز اروپا را در اختیار داشت و همه شاخص ها حاکی از آن است که اروپا دست کم تا سال 2035 به گاز روسیه وابسته خواهد بود.

در این گزارش تصریح شده است حتی اگر اروپا موفق به تنوع بخشی در منابع تامین انرژی خود شود باز هم نمی تواند تا این سال از وابستگی خود به گاز روسیه بکاهد.

با این حال باید به این واقعیت نیز اشاره کرد که با توجه به اینکه بخشی از گاز مورد نیاز کشورهای عضو اتحادیه اروپا با کشتی و خط لوله تامین می شود رقابت در بازار انرژی در این منطقه شدیدتر خواهد شد.

با وجود آنکه آمریکا به طور مرتب از اروپا می خواهد که از وابستگی خود به گاز روسیه بکاهد اما اروپایی ها تاکنون موفق به انجام این کار نشده اند.اروپایی ها در سال 2009 تلاش کردند با واردات گاز از آمریکا و خاورمیانه از طریق کشتی های تانکر این کار را انجام دهند اما در نهایت به شکست انجامید.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها