مهمانپرست:

تروريسم ابزار غرب براي بقا درمنطقه است

 تروريسم ابزار غرب براي بقا درمنطقه است
شنبه 4 تير 1390 - 16:48

سخنگوي وزارت امور خارجه جمهوري اسلامي ايران گفت: ايران به يقين معتقد است که نيروهاي نظامي خارجي در منطقه با تروريسم مبارزه نمي کنند بلکه از اين پديده براي بقاي حضور خود سوء استفاده مي نمايند.

 رامين مهمانپرست شنبه در حاشيه نخستين "اجلاس بين المللي مبارزه جهاني با تروريسم" در تهران در مصاحبه با شبکه خبري العالم اظهار داشت: کنفرانس تهران بر لزوم پايان حضور نظامي خارجي در منطقه براي رهايي از تروريسم تأکيد کرد.

وي گفت: هدف از برگزاري اجلاس تهران اتخاذ مکانيزم هاي جديد در سطح بين الملل براي مبارزه با تروريسم با هدف منع برخي قدرت هاي بزرگ از سوء استفاده از مساله تروريسم براي دست يابي به اهداف و منافع شان است.
 
مهمانپرست تصريح کرد: اجلاس تهران علل گسترش تروريسم و روش هاي مبارزه ريشه اي با اين پديده را بررسي کرد و برگزاري چنين اجلاسي با استقبال جهاني گسترده نيز روبرو شد.
 
وي افزود: خاورميانه از لحاظ مبارزه با تروريسم از اهميت زيادي برخوردار است زيرا ملت هاي اين منطقه يکي از بزرگترين قربانيان تروريسم هستند.

مهمانپرست اظهارداشت: حضور سران و هيأت هاي کشورهاي منطقه در اجلاس تهران به خوبي نشانگر عزم و اراده دولت هاي منطقه براي مبارزه با تروريسم از طريق همکاري و هماهنگي مشترک است.
 
سخنگوي وزارت امور خارجه گفت:حضور نظامي خارجي در خاورميانه معضل تروريسم را پيچيده تر مي کند و منجر به گسترش اين پديده در منطقه مي شود .

مهمانپرست با ابراز تاسف از برخورد دوگانه غرب با مساله تروريسم گفت: رسانه هاي غربي درحالي مقاومت و مبارزه با رژيم اشغالگر و آمريکا را تروريسم مي خوانند که جناياتي که اين دو در منطقه مرتکب مي شوند را پوشش نمي دهند و اين جنايات را اقدامات تروريستي نمي خوانند و اجلاس تهران درپي تغيير اين رويه در سطح جهاني است.

وي افزود: رژيم اشغالگر با آماده کردن ليست ترور رهبران مقاومت فلسطين ، لبنان و مسلمانان ساير کشورها به طور آشکار سياست تروريسم دولتي را اجرا مي کند اما مجازات نمي شود.

مهمانپرست گفت: در حالي که مردم فلسطين از طريق محاصره باريکه غزه به صورت جمعي مجازات مي شوند؛ کشورهاي بزرگ که از مبارزه با تروريسم دم مي زنند در قبال اقدامات تروريستي مغاير با قوانين بين الملل رژيم اشغالگر اسراييل، سکوت کرده اند ولي در عوض مردم بي دفاع فلسطين را تروريست خطاب مي کنند.

"اجلاس بين المللي مبارزه جهاني با تروريسم" امروز (شنبه) با حضور مقامات کشورهاي مختلف در تهران برگزار شد.


دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها