دخالت‌هاي عربستان و آمريکا در يمن

دخالت‌هاي عربستان و آمريکا در يمن
شنبه 4 تير 1390 - 17:04

ديپلمات يمني درباره دخالت‌هاي عربستان سعودي و آمريکا در امور داخلي يمن هشدار داد.

"ابراهيم الجهمي" شنبه در گفت‌وگو با شبکه خبري العالم تصريح کرد: عربستان سعودي از سه دهه پيش با حمايت از علي عبدالله صالح ديکتاتور يمن در عمل به مبارزه با مردم اين کشور برخاسته است.

الجهمي افزود: آمريکا نيز در اقدامي آشکار تلاش مي کند با بهانه‌هاي واهي دو نفر از فرزندان صالح را به داخل شوراي انتقالي وارد کند.

وي همچنين تاکيد کرد: اطلاعاتي وجود دارد که واشنگتن در تلاش براي احداث پايگاه نظامي در يمن است.

الجهمي اظهار داشت: دوره علي عبدالله صالح، ديکتاتور يمن، بر اساس قانون اساسي و در عمل پايان يافته است و اکنون فرزندان و نزديکانش بدون هيچ توجيه قانوني و با حمايت آمريکا و عربستان بر سمند قدرت قرار گرفته اند و اين در حالي است که نظام سياسي يمن پادشاهي نيست که آنها بتوانند حکومت را به ارث ببرند.

ديپلمات يمني  گفت: مردم يمن در محاصره اقتصادي، سياسي و نظامي قرار دارند که فرزندان علي‌عبدالله صالح و نزديکانشان بر ملت تحميل کرده اند.

 ديپلمات يمني افزود: آنها براي وادار کردن مردم و انقلابيون به تسليم و جلوگيري از تحقق انقلاب و مجبور کردن مردم به پذيرش گزينه سياسي مورد نظر حکومت، به اقدامات غيرانساني روي آورده اند.

الجهمي تاکيد کرد: مردم و جوانان نمي‌پذيرند که قدرت به معاون صالح منتقل و دولت مشترک با حزب حاکم تشکيل شود، بلکه مردم و جوانان در تلاش براي تشکيل شوراي انتقالي جهت اداره کشور تا برگزاري انتخابات هستند.

پربیننده ترین خبرها