تل آویو گسترۀ عملیات خود در سوریه را افشا کرد

تل آویو گسترۀ عملیات خود در سوریه را افشا کرد
جمعه 20 اسفند 1395 - 16:51

رژیم صهیونیستی حد و مرز عملیات نظامی خود در داخل خاک سوریه و میزان آگاهی کشورهای عربی از نقشه هایش را اعلام کرد.

العالم - فلسطین اشغالی

"اوویر گندلمن" سخنگوی بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفت: "هیچ گونه محدودیتی در اقدام نظامی اسرائیل در سوریه وجود ندارد". او تأکید کرد که کشورهای عربی هم از این مسأله آگاه هستند.

سایت اسرائیلی "i24" به نقل از سخنگوی نتانیاهو افزود: "اسرائیل هرگونه اقدام ضروری را برای جلوگیری از دستیابی حزب الله لبنان به سلاح های راهبردی از ایران بکار خواهد بست". گلدمن افزود: "اسرائیل هرگونه حضور ایران در نزدیک مرزهایش در طرف سوری را نمی پذیرد".

سخنگوی نخست وزیر رژیم صهیونیستی در اشاره به دیدار اخیر نتانیاهو و ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در مسکو گفت: "پرونده اصلی این دیدار، بحث حضور گسترده ایران در سوریه بوده است".

وی افزود: "ما به طرف روس که بزرگترین بازیگر در سوریه است، گفتیم که اسرائیل هرگز تلاش های مکرر ایران برای انتقال سلاح های راهبردی و پیشرفته به حزب الله لبنان و تقویت نظامی و میدانی آن  حضور ایران در سوریه را بعد از دستیابی به یک راه حل معین برای بحران سوریه نخواهد پذیرفت".

گلدمن گفت: "پوتین از طرح نتانیاهو درباره مسئله بلندیهای جولان و درخواست از او برای به رسمیت شناختن حاکمیت اسرائیل بر آن تعجب نکرد".

وی گفت: "جولان، اسرائیلی باقی خواهد ماند و خارج از هرگونه بحث در روند حل و فصل احتمالی اوضاع در سوریه است".

6

پربیننده ترین خبرها