تنش میان مالزی و کره شمالی به فوتبال هم کشیده شد

تنش میان مالزی و کره شمالی به فوتبال هم کشیده شد
جمعه 20 اسفند 1395 - 17:26

با تداوم تنش سیاسی میان کره شمالی و مالزی پس از ترور برادر ناتنی رهبر کره شمالی، کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام کرد بازی تیم‌های ملی این دو کشور در رقابت‌های مقدماتی جام ملت‌های آسیا 2017 که قرار بود 28 مارس (8 فروردین 96) در شهر پیونگ‌یانگ انجام شود، به زمانی دیگر موکول شده است.

العالم ـ آسیا

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام کرده که در حال بررسی یک تاریخ جدید برای بازی تیم‌های ملی کره شمالی و مالزی است. دولت مالزی نیز روز دوشنبه گذشته در پی وخامت روابط این کشور با کره شمالی و اخراج متقابل سفرای دو کشور، اعلام کرده بود به دلایل امنیتی تیم ملی فوتبال مالزی در شهر پیونگ‌یانگ با تیم کره شمالی بازی نخواهد کرد.

هنوز مشخص نیست که آیا یک کشور بی‌طرف قرار است میزبان این بازی شود یا خیر.

کیم جونگ نام، برادر ناتنی کیم جونگ اون رهبر کره شمالی 13 فوریه در فرودگاه کوالالامپور با گاز عامل اعصاب ترور شد. به دنبال این اتفاق و تنش‌های متعاقب آن، مقام‌های کره شمالی خروج اتباع مالزی را از کشورشان ممنوع اعلام کردند و مقام‌های مالزی نیز متقابلا با اعضای سفارت کره شمالی چنین کاری انجام دادند.

تیم‌های ملی دو کشور در گروه دوم رقابت‌های مقدماتی جام ملت‌های آسیا با تیم‌های ملی هنگ کنگ و لبنان در یک گروه قرار دارند. دو تیم از این گروه به جام ملت‌های آسیا 2019 در امارات صعود خواهند کرد.

منبع : ایسنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها