دشمن پوتین: ترامپ پوتین را برای استعفا قانع کند

دشمن پوتین: ترامپ پوتین را برای استعفا قانع کند
جمعه 20 اسفند 1395 - 19:47

یک سرمایه دار روس که از مخالفان شناخته شدهِ رئیس جمهور روسیه است، از دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا خواست که پوتین را برای استعفا متقاعد کند.

العالم - روسیه

روزنامه "وال استریت ژورنال" در گزارشی با اشاره به اوضاع اقتصادی روسیه در دوره زمامداری ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه گفت: یک بازرگان بارز روس از ترامپ خواست تا پوتین را تشویق کند تا قدرت را به آسانی واگذار کند.

این روزنامه، مقاله میخائیل خودروکوفسکی بازرگان و سرمایه دار برجستۀ روس و رئیس گروه موسوم به "جنبش روسیه باز" را منتشر کرده است که وی در آن می گوید: با وجود اینکه روس ها انتظار تغییری در روابط خود با آمریکا را دارند اما نمی دانند که این تغییر چطور روی خواهد داد.

وی با اشاره به اصل ترین مسائل دشوار مورد اختلاف بین روسیه و آمریکا افزود: 8 سال از ریاست پوتین می گذرد و دوره او شاهد رکود اقتصاد بوده است و اکنون سطح معیشتی در روسیه کاهش یافته و وضع علم و آموزش و بهداشت مناسب نیست.

این منتقد سرسخت حکومت روسیه گفت: پوتین با جنگ توجیه ناپذیری در اوکراین مقبولیت خود را افزایش داد. او این کار را انجام داد تا روس ها فکر کنند که وی از آنها دربرابر تهدیدی خارجی دفاع می کند.

وی با بیان این گفته که "مجالی جز تغییر نظام در روسیه" نیست، افزود: اوضاع روسیه رو به وخامت است و ملت روسیه اعتماد خود را از دست می دهد و ترامپ فرصتی دارد که مذاکره ای جدی را با پوتین نه درباره مسائل اصلی سرتیتر مطبوعات بلکه درباره مسائل مهمتر و ضروری تر آغاز کند.

خودروکوفسکی گفت: این مسائل با چگونگی پرهیز از درگیری ها در داخل و خارج از روسیه، از طریق تضمین انتقال روان قدرت در این کشور مرتبط است.

6

پربیننده ترین خبرها