تصویری عجیب از زنی که رئیس جمهور کرۀ جنوبی را برکنار کرد

تصویری عجیب از زنی که رئیس جمهور کرۀ جنوبی را برکنار کرد
جمعه 20 اسفند 1395 - 20:47

اندکی قبل از صدور حکم تاریخی برکناری اولین رئیس جمهور زن کره جنوبی، خانم "لی جونگ می" نایب رئیس دادگاه قانون اساسی این کشور با ظاهری در حال ورود به دادگاه مشاهده شد که حرف و حدیث های فراوانی را در کرۀ جنوبی به دنبال داشت.

العالم - آسیا

بسیاری از کاربران شبکه های اجتماعی تصویر این قاضی زن را در حال عزیمت به دادگاه منتشر کردند که "گل سرهای صورتی" به موهایش زده بود و به نظر می رسید با توجه به خستگی ناشی از بررسی پرونده سنگینی که برای چند ماه روند سیاسی این کشور را به خود مشغول کرده بود، فراموش کرده بود آنها را از لای موهایش بردارد.

 

این عکس و موضوع قاضی مذکور و موهایش در صدر جستجوهای پایگاههای کره ای قرار گرفت و به نماد زنان شاغل در این کشور آسیایی تبدیل شد که در بسیاری از زمینه ها پله های ترقی را طی کرده اند.
اگرچه طرفداران رئیس جمهور برکنار شده، اقدام به تمسخر این عکس کرده اند اما بسیاری آن را دلیلی بر از خودگذشتگی اش در زمینه کاری دانسته و از آن دفاع کردند.
یادآوری می شود دادگاه قانون اساسی کره جنوبی بامداد امروز حکم برکناری پارک جون های رئیس جمهور آن کشور را از قدرت صادر کرد و بدین ترتیب "های" به اولین رئیس جمهور زن برکنار شده از این منصب تبدیل شد.
بر اساس قانون باید انتخابات ریاست جمهوری در طی دو ماه آینده برگزار شود وهوانگ کیو آن نخست وزیر این کشور به عنوان کفیل ریاست جمهوری تعیین شده است و تا زمان برگزاری انتخابات در این منصب باقی خواهند ماند.
216

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها