جاسوسی مشترک آمریکا و انگلیس در مرز روسیه

جاسوسی مشترک آمریکا و انگلیس در مرز روسیه
شنبه 21 اسفند 1395 - 09:36

پایگاه های غربی متخصص در زمینه رصد گشت زنی هواپیماهای جنگی، از پرواز مشترک دو فروند هواپیمای شناسایی استراتژیک آمریکا و انگلیس نزدیک مرزهای روسیه با کشورهای بالتیک خبر دادند.

العالم - آمریکا
به گزارش سایت "روسیا الیوم"، هواپیمای آمریکایی RC-135W، دیروز جمعه از پایگاه آمریکایی "میلدن هال" در خاک انگلیس به پرواز درآمد و به مدت چند ساعت اجرای به عملیات شناسایی در نزدیک خاک روسیه از جمله استان "کالینینگراد" پرداخت. از بررسی نتایج مأموریت های پیشین چنین برمی آید که این هواپیما نزدیک استان های بیسکوف و لنینگراد دست به عملیات شناسایی و تجسس زده است.
خبرگزاری "اینترفاکس" با اعلام این خبر گفت که به علت خاموش بودن سیستم گیرنده و فرستنده این هواپیما، این پایگاه ها اطلاعات دقیقی درباره مسیر پرواز آن به دست نیاورده اند.
پایگاه های غربی تصریح کردند که یک پرونده هواپیمای انگلیسی از همین نوع نیز که از پایگاه هوایی "وودینگتون" برخاسته بود، هواپیمای آمریکایی را در این مأموریت همراهی می کردند.
گفتنی است هواپیماهای شناسایی و جاسوسی آمریکایی و انگلیسی آخرین مأموریت مشترک خود را در نزدیک مرزهای روسیه در منطقه بالتیک، اواخر فوریه انجام داده بودند.
همین روز  یک فروند هواپیمای شناسایی سوئدی Gulfstream-4 نیز در حال اجرای عملیات شناسایی در سراسر منطقه ساحلی استان "کالینینگراد" در ارتفاع 12 کیلومتری بر فراز آبهای بین المللی رصد شد.
208

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها