تحرکات عناصر صلاح براي شکست انقلاب يمن

تحرکات عناصر صلاح براي شکست انقلاب يمن
شنبه 4 تير 1390 - 17:53

محقق يمني درباره طرح ها و تحرکات جديد خانواده و عناصر علي عبدالله صالح ديکتاتور اين کشور براي به شکست کشاندن انقلاب مردمي يمن هشدار داد.

سمير الشيباني شنبه در مصاحبه با شبکه خبري العالم اظهار داشت: رژيم عبدالله صالح که خانواده اش از 33 سال پيش قدرت را در کشور به دست گرفته است، از نخستين روز آغاز تظاهرات و انقلاب مردمي يمن عزم خود را براي مقابله با انقلاب جزم کرده و هم اکنون پس از فرار صالح به عربستان بر تحرکات خود افزده است.
 
الشيباني گفت: برخي اعضاي خانواده عبدالله صالح از جمله پسرش که هم اکنون قدرت را در دست گرفته اند ، با همکاري طرف هاي خارجي درصدد ارايه طرح هايي مبتني بر اصل "بقاي خود در قدرت" هستند تا به هر نحو ممکن انقلاب را از بين ببرند.

وي افزود: حزب کنگره خلق حاکم در همين راستا تلاش مي کند احمد پسر عبدالله صالح را براي انتخابات رياست جمهور آتي نامزد کند .

الشيباني با تاکيد بر اين که مخالفان هيچ يک از اعضاي خانواده عبدالله صالح را تأييد نخواهند کرد؛ تاکيد کرد: حماقت است که خانواده عبدالله صالح تصور کنند محبوبيتي در ميان مردم يمن دارند مردمي که از دست اين خانواده متحمل انواع بدبختي ها شده اند.
 
محقق يمني افزود: سرنگوني رژيم مستبد عبدالله صالح از نخستين روز آغاز اعتراضات مردمي شروع شده و پس از خروج عبدالله صالح از يمن بقاي رژيم وي منتفي و غيرقانوني است .

الشيباني گفت: تحولات اخير بي هيچ شکي نشان داد که خانواده عبدالله صالح در اين 33 سال قدرت را به انحصار خود در آورده و فقط به فکر خود بودند.
 
وي با اشاره به دخالت خارجي در امور يمن افزود: طرف هاي خارجي تلاش مي کنند انقلاب يمن را طبق خواسته هاي خود هدايت کنند و درهمين ارتباط با وجود خروج عبدالله صالح از يمن بازوهاي اجرايي وي همچنان فعال است و آمريکايي ها با اين بازوي اجرايي در تعامل هستند .
 
الشيباني وضعيت اقتصادي يمن را بسيار نگران کننده خواند و گفت: خانواده عبدالله صالح با انگيزه انتقام مردم يمن را از لحاظ اقتصادي در همه زمينه ها زير فشار گذاشته اند و وضعيت اقتصادي کشور تقريبا راکد است . 

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها