رزمایش دریایی مشترک آمریکا، یونان و اسرائیل

رزمایش دریایی مشترک آمریکا، یونان و اسرائیل
يکشنبه 22 اسفند 1395 - 05:56

نیروی دریایی آمریکا، یونان و رژیم اسرائیل قرار است تا چندی دیگر رزمایش سه جانبه به نام «نابل دینا» را در شرق مدیترانه با هدف ارتقاء عملکرد نیروهای خود برگزار کنند.

العالم - آمریکا

‌آمریکا، یونان و رژیم اسرائیل قصد دارند اواخر ماه جاری رزمایش دریایی به نام «نابل دینا» را با شرکت ده‌ها کشتی، زیردریایی و جنگ افزارهای هوایی ویژه عملیات شناسایی، ضد ترور و نیز آموزش برنامه عملیات ضد زیر دریایی اجرا گذارند.

به گزارش وبگاه «دیفنس نیوز» «اساف بنه» از فرماند‌هان نیروی دریایی اسرائیل با اعلام این خبر افزود که قبرس نیز در این رزمایش سالیانه که در یونان برگزار می‌شود وقرار است در اواسط آوریل در حیفا، مقر فرماندهی نیروی دریایی اسرائیل خاتمه یابد مشارکت کند.

وی در این زمینه گفت: «این رزمایش یکی از مهمترین تمرین‌هایی است که به ما این امکان را می‌دهد تا مهارت خود را در حالت‌های بسیار پیچیده تکمیل دهیم. ما در بخش وسیعی از یونان تا اسرائیل به تمرین مبادرت خواهیم کرد و این فضای زیادی را برای تمرین سناریوهای چند منظوره مشترک فراهم می آورد.»

این مقام اسرائیلی در ادامه سخنان خود گفت که نبردهای کنونی سوریه و افزایش فعالیت‌های اکشتافات انرژی موجب شدت علاقه بسیاری از کشورهای اروپایی و دیگران برای حضور در شرق دریای مدیترانه شده است. نیروی دریایی اسرائیل نیز با هدف بهره‌وری از این علاقه‌مندی و توسعه و گسترش همکاری و مبادلات بین‌المللی برآمده است.

وی افزود: «وضعیت سوریه این منطقه را برای نیروهای دریایی بسیاری جالب کرده و به همین دلیل شما می‌توانید نیروی دریایی فرانسه، ایتالیا، انگلیس و بسیاری دیگر را که در پی بنادر امن و حضور برای آموزش و تجدید تدارکات هستند،شاهد باشید. این رزمایش به ما فرصت خوبی را برای توسعه همکاری فراتر از یونان، قبرس و آمریکا که البته بزرگترین و مهمترین شریک ما هست، می‌دهد.»

پربیننده ترین خبرها