رهبر معظم انقلاب اسلامی :

سياست خاورميانه اي آمريكا در منطقه رو به ضعف است

سياست خاورميانه اي آمريكا در منطقه رو به ضعف است
شنبه 4 تير 1390 - 18:56

رهبر معظم انقلاب اسلامي عصر روز شنبه در ديدار جلال طالباني رييس جمهوري عراق، حضور غاصبانه و مداخله جويانه امريكايي ها را منشأ مشكلات عراق و منطقه خواندند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم به نقل از پايگاه اطلاع رساني رهبري ، حضرت آيت الله خامنه اي حضور غاصبانه و مداخله جويانه امريكايي ها را منشأ مشكلات عراق و منطقه خواندند وخاطرنشان كردند : با وجود اين حضور متكبرانه، رويدادها و حوادث جاري در منطقه نشان مي دهد سياست خاورميانه اي امريكا رو به ضعف است و ملتها بايد از اين واقعيت، استفاده كنند.
حضرت آيت الله خامنه اي با ابراز خرسندي از گامهاي محكم ملت و دولت عراق براي حل مشكلات افزودند : ملت بزرگ عراق و مسئولان اين كشور با پشت سرگذاشتن گذرگاههاي دشوار، در حال خروج از محنت سالهاي اخير هستند و بايد با حكمت و صبر و شجاعت مشكلات باقيمانده را نيز حل كنند.
رهبر انقلاب اسلامي با تأكيد بر گسترش و تقويت هرچه بيشتر همكاريهاي ايران و عراق، اين همكاريها را امري طبيعي و نشانه برادري و دوستي حقيقي دو ملت دانستند و افزودند: نيروهاي مسلح ايران و عراق، 8 سال با يكديگر در جنگ بودند، اما دو ملت اكنون كدورتي از يكديگر ندارند ،چرا كه مي دانند رژيم مضمحل شده صدام، عامل تحميل جنگ به دو ملت دوست و برادر بوده است.
حضرت آيت الله خامنه اي با اشاره به روابط خوب مسئولان كشور عراق با جمهوري اسلامي ايران، برخي تلاشها براي تضعيف روابط دوستانه ايران و عراق را محكوم به شكست دانستند و افزودند: در پرتو پيوندهاي عميق ديني و فرهنگي، روابط دو ملت و دو كشور روز به روز محكم تر خواهد شد.
ايشان، وحدت هرچه بيشتر جناحهاي عراقي را موجب استحكام مواضع اين كشور دانستند و خاطرنشان كردند: امريكايي ها براي تمديد حضورشان درعراق، روي اختلاف جناحهاي اين كشور حساب باز كرده اند و گروههاي عراقي بايد با هوشياري مانع تحقق اهداف آنها شوند.
در اين ديدار كه آقاي احمدي نژاد هم حضور داشت، رييس جمهوري عراق با اشاره به عمق پيوندهاي تاريخي دو ملت ايران و عراق گفت: روابط اقتصادي - سياسي و فرهنگي تهران – بغداد مسير توسعه را طي مي كند و اميدواريم زيرساختهاي عراق را با توان فني و تجربيات ايران بازسازي كنيم.
آقاي طالباني افزود: جناحها و گروههاي مختلف عراقي در پيشرفت و آباداني عراق هم نظر هستند و متفق القول با تمديد حضور نظاميان امريكايي مخالفند.

 

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها