ارتباط مشاورسابق ترامپ با هکر کمیته‌ملی حزب‌دموکرات

ارتباط مشاورسابق ترامپ با هکر کمیته‌ملی حزب‌دموکرات
يکشنبه 22 اسفند 1395 - 11:38

راجر استون با هکر اطلاعات کمیته ملی حزب دموکرات در جریان انتخابات آمریکا مکالمه خصوصی داشته است.

العالم - آمریکا

به نقل از هیل، «راجر استون،» مشاور سابق دونالد ترامپ در جریان مبارزات انتخاباتی 2016 جمعه اعلام کرد با هکری که سال گذشته اطلاعات کمیته ملی حزب دموکرات را افشا کرد مکالمه خصوصی داشته است.
استون در مصاحبه با واشینگتن‌پست تأکید کرد این مکالمه «کاملاً بی‌ضرر» بوده است. وی با این هکر که «گوسیفر 2.0» نام دارد یک مکالمه توییتری خصوصی داشته است و در این باره گفت: «این مکالمه به حدی جزئی، بی‌اهمیت و پیش پا افتاده بود که آن را به طور کامل فراموش کرده‌ام».
جامعه اطلاعاتی آمریکا معتقد است گوسیفر 2.0 یک هویت جعلی برای سرپوش گذاشتن بر اقدامات غیرقانونی روسیه در فضای مجازی است. جامعه اطلاعاتی آمریکا مسکو را به مداخله در انتخابات این کشور به نفع دونالد ترامپ متهم کرده است.
استون می‌گوید چند هفته پس از هک شدن ایمیل‌های کمیته ملی حزب دموکرات، چند پیام را با گوسیفر 2.0 رد و بدل کرده است. استون در تاریخ 14 اوت در یکی از این پیام‌ها نوشته بود از اینکه حساب توییتری گوسیفر 2.0 که برای مدتی به حالت تعلیق درآمده بود دوباره شروع به کار کرده خوشحال است.
گوسیفر 2.0 با اشاره به مقاله‌ای که استون درباره وی در «بریتبارت نیوز» نوشته بود در جواب می‌نویسد: «از اینکه جوابم را دادید متشکرم. همچنین بابت مقاله‌ای که درباره من نوشتید ممنونم. هیچکدام از مدارکی که افشا کردم برای شما جالب بود؟»
گوسیفر 2.0 در تاریخ 17 اوت مجددا در پیامی به استون می‌نویسد: «شما مرد بزرگی هستید. لطفا اگر می توانم کاری برای شما انجام دهم به من بگویید».
استون در 21 اوت جواب می‌دهد: «مطمئن باش به زودی پودستا به دردسر می‌افتد». چند هفته پس از ارسال این پیام ایمیل‌های هک شده «جان پودستا» رئیس کمپین انتخاباتی هیلاری کلینتون از طریق ویکی‌لیکس افشا شد. برخی با توجه به این پیام‌ها معتقدند استون پیشاپیش از هک شدن پودستا اطلاع داشته اما استون این اتهام را رد کرده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها