حمله به انقلابیون لیبی توسط ناتو

حمله به انقلابیون لیبی توسط ناتو
يکشنبه 5 تير 1390 - 06:13

نماينده جوانان انقلاب درطرابلس پايتخت ليبي گفت که انقلابيون ليبي در هفته هاي اخير همواره مورد حملات تروريستي سازمان پيمان آتلانتيک شمالي " ناتو " قرارداشته اند.

اشرف القربلی در  مصاحبه با شبکه خبری العالم  افزود :ناتو راه کارهاي خاصي دارد و اين مساله از عمليات نظامي ناتو به خوبي مشخص است.
وي اظهار داشت اين سازمان به طور مستقيم نيروهاي قذافي را هدف قرار نمي دهد و تنها به مخازن اسلحه حمله مي کند و نيز هدف ناتو حمله به قهرماناني است که از مصراته به سمت غرب ليبي مي روند.
القربلي گفت: ناتو به انقلابيون ليبايي درباره پيشروي به سمت شهر " زليتن " هشدار داده و اعلام کرده است که نيروهاي ناتو به طور غيرمستقيم حملات تروريستي را عليه انقلابيون اجرا مي کنند.
وي افزود : سازمان پيمان آتلانتيک شمالي درصد است که بعد از سرنگوني قذافي ، مينه حضور زميني خود را درليبي فراهم کند و غيرنظاميان ليبيايي اکنون از يک سو با نيروهاي قذافي و حملات آنان روبرو هستند و از سوي ديگر با حملات ناتو مواجهند.

القربلی همچنین درباره پيامدهاي هرراه کار سياسي که خروج قذافي از کشور را دربرنداشته باشد ، هشدار داد.

وی با اشاره به خبرهاي مربوط به احتمال موافقت شوراي انتقالي ليبي با ماندن قذافي در قدرت افزود : شوراي انتقالي ليبي نمي تواند خواسته اي کمتر از اراده اصلي انقلابيون و مردم ليبي يعني کناره گيري قذافي ، داشته باشد.
وي گفت : باقي ماندن قذافي در ليبي ولو اينکه ديگر حکومت نکند ، خطري براي کشوربه شمار مي رود و فتنه داخلي ايجاد مي کند.

، وی افزود : مردم خواهان رفتن وي به خارج هستند و حتي اگر تضمين هايي از سوي دولت آينده مبني بر بازخواست نشدن وي داده شود ، ممکن است از نظر قانوني تحت تعقيب قرار گيرد.
القربلي درباره نقش اتحاديه آفريقا به عنوان ميانجي در بحران ليبي گفت: اين اتحاديه به دلايل مختلف از جمله دريافت کمک هاي مالي فراوان از قذافي طرفدار رژيم وي است.
وي پيش بيني کرد ماداميکه قذافي حاضر به کناره گيري از قدرت نباشد ، هيچ نوع راه حل سياسي در ليبي نتيجه بخش نباشد.
القربلي با بيان اينکه قذافي و خانواده وي نمي خواهند از کشتار مردم دست بردارند ، افزود راه کارهاي سياسي براي حل بحران ليبي کارساز نيسست و تنها راه ، سرنگوني رژيم قذافي از سوي انقلابيون است.
25-23:54

پربیننده ترین خبرها