گام ديرهنگام آل خليفه براي مصالحه با مردم

گام ديرهنگام آل خليفه براي مصالحه با مردم
يکشنبه 5 تير 1390 - 06:42

جمعيت وفاق ملي اسلامي بحرين تصميم نظام اين کشور مبني بر ارجاع پرونده هاي معترضان از دادگاههاي نظامي به دادگاههاي عادي را گام ديرهنگام نظام و به دنبال صدورحکم عليه شرکت کنندگان درتظاهرات مسالمت آميز دانست

به گزارش پايگاه اطلاع رساني شبکه خبري العالم ، دبيرکل اين جمعيت شيخ علي سلمان  اظهار داشت، وضعيت کنوني به موفقيت گفتگوهاي ملي که قرار است روز جمعه آغاز شود کمکي نمي کند.

شيخ سلمان افزود : وضعيت کنوني کشور به موفقيت گفتگوهايي که پادشاه بحرين شيخ حمد بن عيسي به دنبال برداشتن حالت فوق العاده از کشور در روز اول ژوئن جاري خواستار برگزاري آن شده بود، کمکي نمي کند.

رئيس جمعيت الوفاق از تعيين خليفه ظهراني رئيس پارلمان براي اداره گفتگوها اظهار تأسف کرد وگفت: ظهرانی که مسئول اداره گفتگوهاست اصلا به تغيير اعتقادي ندارد و  بيش ازهمه طرفدارنظام پادشاهي است.

وي تأکيد کرد: مخالفان که بيشترجامعه بحرين را تشکيل مي دهند از سوي نظام به حاشيه رانده شده اند و جمعيت الوفاق در پارلمان از مجموع 40 کرسي، 18 کرسي را در اختيار دارد اما دراين گفتگوها دراقليت قرارگرفته به طوري که از مجموع 300 شخصيت دعوت شده به اين گفتگوها، فقط پنج نفر عضو اين گروه هستند.

وي افزود: دولت گفتگوهاي بدون پيش شرطي را اعلام کرده بود ؛ اما در واقع از طريق محدود کردن نتايج گفتگوها و به حاشيه راندن مخالفان خواسته خود را بر مردم تحميل کرده است.

شيخ سلمان در پايان تأکيد کرد: راه طبيعي براي گفتگوها آزادي زندانيان سياسي، پايان دادن به محاکمه مخالفان و دادن آزادي هاي عمومي است.

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها