ابومرزوق :

جنبش فتح در صدد ادامه محاصره نوار غزه

جنبش فتح در صدد ادامه محاصره نوار غزه
يکشنبه 5 تير 1390 - 07:35

معاون رئيس دفتر سياسي جنبش مقاومت اسلامي فلسطين حماس گفت: افراد پيرامون محمود عباس رئيس جنبش فتح ، مسئول ايجاد محدوديت ها و تنگناهاي جديد براي گذرگاه رفح هستند و آنها با اعمال فشار بر مقامات مصري موجب شده اند تا محاصره نوارغزه ادامه داشته باشد.

"موسى أبو مرزوق " در عين حال با قدرداني از تلاش مقام هاي مصري براي اتخاذ تدابير به منظور تسهيل اموردر گذرگاه رفح ،از آنها خواست نقشه و توطئه هاي خارجي را ناکام گذاشته و محاصره نوارغزه را بشکنند .
وي گفت : دولت فلسطين در نوار غزه ، سه روز گذرگاه رفح را بازگذاشت و فقط پس از منصرف شدن مقام هاي مصري از ارائه تسهيلاتي که تصويب شده بود ، آن را بست که  دليل آن نيز  فشار شديدي بود که گذرگاه با انبوه تعداد مسافران با آن روبرو شده بود .
وي در خصوص آشتي فلسطينيان تاکيد کرد : منصرف شدن از برقراري آشتي ملي فلسطينيان ،  خط قرمزي است  که هيچکس نمي تواند تبعات ان را تحمل کند .
وي تاکيد کرد : مردم تضمين کننده اصلي ادامه وحدت هستند و حماس بر برقراري اين آشتي اصرار دارد و ملت فلسطين  براي ادامه وحدت و همبستگي نيازي به تضمينات ندارد . معاون رئيس دفتر سياسي جنبش حماس  همچنين از نهادهاي امنيتي تشکيلات خودگردان فلسطين در  کرانه باختري  خواست ، شرايط را براي آشتي ملي و آزادي زندانيان سياسي فراهم کند و عباس نيزبا اعمال فشار بر اين دستگاهها انها را وادار به آزاد سازي زندانيان کند .
وي به ليست  ارائه شده  فتح که شامل اسامي  43 زنداني سياسي است اشاره کرد اين در حالي است که فتح ليستي شامل اسامي حدود 57 نفر زنداني حماس در کرانه باختري را ارائه داد  که درباره تعداد صحيح آنها  اختلاف وجود  دارد .

پربیننده ترین خبرها