ایران، دومین تأمین‌کننده نفت هند

ایران، دومین تأمین‌کننده نفت هند
دوشنبه 23 اسفند 1395 - 15:19

ایران با پشت سر گذاشتن عراق در ماه فوریه، به دومین تأمین‌کننده نفت هند تبدیل شد.

العالم - ایران

به نقل از رویترز؛ بر اساس گزارشی که روز دوشنبه منتشر شد، واردات نفت هند از ایران در ماه فوریه در قیاس با ماه پیش از آن حدود 17 درصد افزایش یافت؛ چرا که این کشور در این بازه زمانی نفت کمتری از عربستان و عراق – تولیدکنندگان بزرگ اوپک – دریافت کرد. اجرای توافق نفتی اوپک برای کاهش سطح تولیدات، مهمترین دلیل کاهش صادرات نفت عراق و عربستان به هند محسوب می‌شود.
این بدان معناست که ایران با پشت سر گذاشتن عراق، به دومین تأمین‌کننده نفت هند تبدیل شد؛ جایگاهی که تهران آن را پیش از اعمال تحریم‌های غرب نیز در اختیار داشت.
در حالی که عربستان همچنان بزرگترین تأمین‌کننده نفت هند باقی ماند، اطلاعات مرتبط با بارگیری کشتی‌ها و یک گزارش «تامسون رویترز» نشان داد واردات نفت هند از ایران در ماه فوریه به روزانه 647 هزار بشکه رسید که در قیاس با ماه ژانویه، افزایشی 16.7 درصدی را نشان می‌دهد. این رقم همچنین به معنای 3 برابر شدن واردات نفت هند از ایران در قیاس با فوریه سال گذشته است.
هند در 11 ماه نخست سال مالی جاری (از آوریل سال گذشته تا فوریه سال جاری) روزانه حدود 542 هزار و 400 بشکه نفت از ایران وارد کرد. این رقم در مدت مشابه سال گذشته روزانه حدود 225 هزار و 522 بشکه بود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها