رفتار غیرانسانی سعودی ها با خدمتکاران ؛

تلاش عربستان برای رفع کدورت با اندونزی

تلاش عربستان برای رفع کدورت با اندونزی
يکشنبه 5 تير 1390 - 08:26

سفير عربستان سعودي در جاکارتا ، براي منصرف کردن دولت اندونزي از قانون ممنوعيت اعزام خدمتکاران زن به عربستان ، با مقام هاي اين کشور تماس ها و ديدارهاي ديپلماتيکي برقرار مي کند .

به گزارش پايگاه اطلاع رساني شبکه العالم به نقل از روزنامه الرياض " عبدالرحمن خياط " سفير عربستان در اندونزي گفت : تلاش هاي کنوني دولت عربستان در راستاي ديدار و تماس با وزارت خارجه و مقام هاي اندونزي است تا  آنها را در جريان مسائل خانم خدمتکاراندونزي که بر اساس شريعت اسلامي قصاص  شده قرار دهيم .
" الرياض " عربستان به نقل از خياط  گفت :  سوسيلو يوديونو رئيس جمهوري اندونزي تصميم گرفته از اول ماه آگوست مصادف با اول ماه رمضان از اعزام کارگران خانم به عربستان  جلوگيري کند که البته اين قانون شامل کارگران مرد نمي شود .
وي گفت : سفارت عربستان در جاکارتا، تا کنون  توانسته حدود 100هزار ويزا براي  مردم اندونزي که تمايل به کارکردن در عربستان را دارند صادر کند و رئيس جمهوري اندونزي نيز روز گذشته از جاکارتا اعلام کرده  دولت کشورش تصميم گرفته از اول ماه اگوست از اعزام کارگران اندونزي به عربستان جلوگيري کند .
وي افزود: اين ممنوعيت   تا زمان توافق اندونزي و عربستان در خصوص اعطاي حقوق ضروري به کارگران اندونزي ، ادامه دارد.
وي گفت: عليرغم مسائل مربوط به کارگران اندونزي در عربستان ، روابط اندونزي و عربستان هنوز خوب است .
حدود يک ميليون و دويست هزار خدمتکار منزل اندونزي در عربستان  وجود دارد که بيشترين تعداد مهاجران در  خارج اندونزي و داخل عربستان است .

ديده بان حقوق طی سالهای اخیر بارها  از عربستان سعودي خواسته است اقدامات بيشتري براي مقابله با بد رفتاري با خدمتكاران آسيايي در اين كشور انجام دهد.
در برخي موارد اين بدرفتاري ها به نوعي برده داري تبديل مي شود زيرا كارفرمايان از پرداخت حقوق كاركنان خودداري مي كنند، آنها را محبوس مي كنند و يا تحت آزارهاي فيزيكي و جسمي مي دهند.
دیده بان حقوق بشر می گوید : برخي خدمتكاران به دليل اتهام هاي جعلي نظير دزدي، روابط نامشروع و يا جادوگري زنداني و يا شلاق زده مي شوند.
در موارد متعدد خدمتكاران خارجي که تحت شکنجه و یا آزار و اذیت سعودی ها قرار داشته اند، برای نجات جان خود و خروج از آن کشور به سفارتخانه هاي خارجي پناه برده اند.

وزارت امور خارجه اندونزي نسبت به اجراي حکم قصاص براي خدمتکارزن به نام " روياتي بنتي ساتوبي "  بدون اطلاع قبلي ، ابراز ناخرسندي کرده است.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها