ورود لوکس‌ترین واگن‌های مسافری به ناوگان ریلی

ورود لوکس‌ترین واگن‌های مسافری به ناوگان ریلی
سه شنبه 24 اسفند 1395 - 04:54

مدیرعامل ریل‌ترابر سبا گفت: این شرکت ریلی با دارا بودن لوکس‌ترین واگن‌های مسافری کشور در ناوگان خود ظرفیت جابه‌جایی سالانه ۱.۵ میلیون مسافر را دارد.

 العالم-ایران

غلامرضا جهان‌بخش دوشنبه در حاشیه مراسم ورود 113 دستگاه واکن مسافری نو بازسازی شده به ناوگان ریلی کشور که با حضور وزرای تعاون، کار و رفاه اجتماعی و راه و شهرسازی انجام شد، اظهار داشت:‌ شرکت ریل‌ترابر سبا با هدف ارائه خدمات حمل‌ونقل ریلی متمایز و همچنین به دنبال کمک به کاهش سوانح و حوادث حمل‌ونقل جاده‌ای در کشور و ارائه مناسب خدمات به آحاد مردم به ویژه ایثارگران پس از اخذ مجوزهای لازم از مراجع ذی‌ربط در شهریور 1388 تأسیس شد.

وی ادامه داد: این شرکت در اولین گام با خرید 50 دستگاه واگن مسافری مستعمل اقدام به جابه‌جایی مسافران در مسیرهای تهران - مشهد و تهران - اهواز کرد و طی 2 سال اقدام به بازسازی کامل واگن‌های مذکور نمود تا سطح کیفیت خدمات را ارتقا دهد.

مدیرعامل ریل‌ترابر سبا افزود: از ابتدای سال 92 شرکت ریل‌ترابر سبا اقدام به وارد کردن 28 دستگاه واگن اتوبوسی از کشور کره جنوبی کرد و طی عقد قرارداد با شرکت ایریکو جهت بازسازی آنها اقدامات اساسی انجام داد که در این طرح همه قطعات، نیروی متخصص و منابع داخلی به کارگیری شدند.

جهانبخش ادامه داد: تا پایان سال 94 پروژه تعمیرات واگن‌های کره‌ای به پایان رسیده و بهره‌برداری شد.

مدیرعامل ریل‌ترابر سبا افزود: از ابتدای سال 93 همچنین طی قراردادی با شرکت واگن‌پارس در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی و اهداف تبیین شده توسط مقام معظم رهبری قراردادی جهت تولید 37 دستگاه واگن پارسی چهار تخته با شرکت واگن‌پارس منعقد کرد که تاکنون 34 دستگاه واگن با تکیه بر توان متخصصان داخل تولید و تحویل این شرکت شده و مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.

جهانبخش ادامه داد: این پروژه با تحویل 3 دستگاه واگن باقی‌مانده توسط واگن‌پارس نهایی خواهد شد.

وی گفت: در حال حاضر ریل‌ترابر سبا ظرفیت جابه‌جایی یک و نیم میلیون مسافر در سال را دارد که به علت کمبود مسافر در سال آینده قریب به یک میلیون نفر را در سیستم حمل‌ونقل ریلی جابه‌جا خواهد کرد.

مدیرعامل ریل‌ترابر سبا افزود: ریل‌ترابر سبا در نظر دارد خدمات خود را به صورت متمرکز و ویژه به زائران مشهد مقدس و مناطق عملیاتی 8 سال دفاع مقدس ارائه کند و در این راه رعایت اصول مشتری‌مداری و کیفیت در سرلوحه کار است.

جهانبخش ادامه داد: این شرکت ریلی با وجود مشکلات فراوان در صنعت حمل‌ونقل ریلی مسافر و عدم حمایت لازم توسط راه‌آهن ضمن افزایش ناوگان معدل سنی ناوگان خود را کاهش داد و لوکس‌ترین قطارهای موجود کشور را به خدمت گرفت این در حالی است که با توجه به عدم کشش بازار گردشگری و جابه‌جایی مسافر وضعیت اقتصادی فعلی همچنین رقابت تنگاتنگ صنعت ریلی با صنعت هوایی بازگشت سرمایه‌گذاری انجام شده تقریباً محال است.

وی بیان کرد: شرکت‌های حمل‌ونقل ریلی در صورت عدم حمایت دولت قطعاً با مشکل مواجه خواهند شد و توانایی نو شوندی مستمر و خدمات با کیفیت و ایمن را از دست خواهند داد. بنابراین از دولت و مجلس انتظار داریم با حمایت از صنعت پاک و ایمن از شرکت‌های ریلی حمایت کنند و از زیان‌های ناشی از آن که موجب آسیب به اقتصاد و اشتغال جوانان می‌شود جلوگیری کنند.

بنابراین گزارش، امروز 113 دستگاه واگن نو  و بازسازی متعلق به چهار شرکت ریلی مسافری وارد ناوگان ریلی کشور شد که واگن‌های درجه یک غدیر شرکت ریل‌ترابر سبا از جمله این واگن‌ها می‌باشد. این واگن‌ها مجهز به تهویه متبوع و صوتی و تصویری است و کوپه‌ها در برابر حرارت و سروصدا عایق‌بندی شده‌اند.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها