دبیرکل حقوق بشر بحرین:

ادعاهای نظام حاکم کذب است

ادعاهای نظام حاکم کذب است
يکشنبه 5 تير 1390 - 08:38

دبيرکل مرکز حقوق بشر بحرين تأکيد کرد: هيچ دليلي براي اثبات ادعاهاي نظام حاکم در بحرين مبني بر تبديل محاکمه هاي نظامي به محاکمه هاي مدني وجود ندارد و اين ادعاها تلاشي براي گمراه کردن افکارعمومي جهان است

"نبيل رجب" روز یکشنبه درگفت وگو با شبکه خبري العالم گفت: تاکنون هيچ دليلي مبني براثبات تبديل محاکمه هاي نظامي به محاکمه هاي مدني عادي وجود ندارد .

 وی اظهارداشت : در چنین شرایطی  برخي از شهروندان زندانی به خانواده هايشان اطلاع داده اند که بزودي در دادگاههاي نظامي محاکمه خواهند شد.

رجب با اشاره به موضع دوگانه و منافقانه رژیم حاکم بر بحرین  افزود: آل خلیفه براي گمراه کردن کشورها و سازمان هاي بين المللي بر احترام به حقوق بشر تاکید می کند ؛ در حالی که در داخل کشور برخلاف آن عمل می شود..

وي اظهار داشت: مواضع رژیم نشان دهنده عدم جديت و  نبود مذاکرات حقيقي است و ثابت مي کند که اين ادعاها نيرنگی براي ايجاد اختلاف ميان نيروهاي مخالف است تا نظام به عنوان يک قاضي بي طرفي معرفي شود که هيچ ارتباطي با حوادث جامعه ندارد.

وي اظهار داشت: درخواست نظام آل خليفه براي ورود شمار بيشتري از نيروي نظامي کشورهاي عضو شوراي همکاري خليج فارس و اردن نشان دهنده آن است که با بحران کشور با خشونت و به روش نظامي برخورد مي کند.

رجب تأکيد کرد: نظام برای جدی شدن روند مذاکرات ، باید  دستگير شدگان سياسي و رهبران مخالفان را آزاد کند، زيرا آنها يک طرف اساسي درهرگونه مذاکره حقيقي هستند و از سوي ديگر بايد علاوه برای جبران زيان هاي وارده ، هزاران کارمندی که در چارچوب پاکسازي مذهبي نهادها از کار اخراج کرده ، در چارچوب مقدمه چيني براي تلطيف فضاي سياسي به مشاغلشان برگردانند.

Gh 25-23:58

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها