اردوغان: هلند در کشتار مسلمانان سربرنیتسا دست داشت

اردوغان: هلند در کشتار مسلمانان سربرنیتسا دست داشت
سه شنبه 24 اسفند 1395 - 15:52

در ادامۀ تنش های لفظی میان ترکیه و هلند، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه تأکید کرد دست هلندی ها به خون هزاران مسلمانی که در سربرنیتسا کشته شدند، آلوده است.

العالم - ترکیه

«رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه امروز (سه‌شنبه) مجددا طی اظهاراتی تند علیه هلند گفت این کشور را به دست داشتن در قتل عام «سربرنیتسا» می‌شناسند و نیازی نیست به آنکارا درس تمدن بدهند.

اردوغان طی سخنرانی در جمع جامعه پزشکی ترکیه با بیان اینکه درک هلند از تمدن و اخلاق را با همکاری این کشور در قتل عام هشت هزار بوسنیایی می‌شناسند، تاکید کرد: «ما می‌دانیم آنها چه ذات فاسدی دارند.»

وی ضمن متهم کردن اتحادیه اروپا به نگران بودن از افزایش جمعیت اتباع ترکیه در کشورهای خود، افزود آنهایی که راهزنی هلندی‌ها را حمایت می‌کنند، شرف خود را از دست داده و «آنگلا مرکل» (صدراعظم آلمان)‌ نیز از این قاعده مستثنی نیست.

رئیس جمهور ترکیه ادامه داد: «هلند روز شنبه با نشان دادن تروریسم دولتی، به اتحادیه اروپا ضربه بزرگی زد؛ اتحادیه‌ای که دیگر نهاد قانونی و آزادی نیست. اقدامات هلند با عذرخواهی قابل اغماض نیست و آنها را مسئول کارشان می‌کنیم.»

به نوشته روزنامه «دیلی صاباح» اردوغان مدعی شد مرکل مانند پلیس هلند که از سگ و اسب برای حمله به معترضان ترک استفاده کرد، به ترکیه حمله می‌کند.

وی نسبت به آینده اتحادیه اروپا ابراز نگرانی کرده و به آنها هشدار داد مراقب خود باشند زیرا برخی کشورهای اروپا گروگان احزاب فاشیست و نژادپرست شده‌اند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها