جسارت مصاحبه ؛ علت محاکمه پزشکان بحرینی

جسارت مصاحبه ؛ علت محاکمه پزشکان بحرینی
يکشنبه 5 تير 1390 - 09:39

به دنبال ادامه اعتراضات و تظاهرات در کشورهاي مختلف عربي و توجه جهانيان، گروهي از پزشکان بحريني به علت آنچه از آن به عنوان "جسارت مصاحبه با رسانه هاي بيگانه" ياد شده است مورد محاکمه قرار مي گيرند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبری العالم، پزشکان بازداشت شده پس از شروع قیام مردمی و به دنبال اوج گرفتن سرکوب ها ، افزایش تعداد شهدا و زخمی های حملات نیروهای آل خلیفه و آل سعود ، به افشاگری در این زمینه پرداختند.

این گزارش به نقل از بی بی سی عربی حاکیست ، برخي از پزشکان،همچنین  مشکلاتي را برای خانواده های خود بازگو کرده اند که در دوران بازداشت با آن مواجه بوده اند .

مقام های دادگاه ادعا کردند که  20 پزشک تحت محاکمه بخشي از يک گروه مسلح شيعه بودند که کنترل بزرگترين بيمارستان منامه را به دست گرفته و از آن به عنوان پايگاهي براي تلاش هايشان در زمينه سرنگوني نظام آل خليفه استفاده مي کردند.

نظام ادعا مي کند که افراد اين گروه علاوه برانتشار شایعات ، از آمبولانس ها براي حمل سلاح از جمله مسلسل به منظور رساندن آن به تظاهرکنندگان در خيابان ها استفاده مي کرده اند.

نظام همچنين مدعي است که آنها از مداواي بيماران از ميان اقليت اهل سنت خودداري واقدام به سرقت خون از بانک خون کرده اند.

دادستانی و شاهدانی از مقام های دولتی که در دادگاه حضور داشتند همواره از منابع محرمانه و اعترافات متهمان به عنوان دلایل و مستندات محکومیت پزشکان سخن می گفتند. 

اما پزشکان می گویند که از هر فرد شکنجه شده در باره تجربه اش در این زمینه سوال کنید ، خواهد گفت که هر شکنجه شده ای نهایتا موضوع های مورد نظر شکنجه کنندگان را اعتراف خواهد کرد.

در زندان های بحرین شکنجه هایی از جمله محروم کردن زندانیان از خواب ،

ایستاده نگاه داشتن افراد به مدت طولانی ،   و انواع شکنجه ها و آزار و اذیت در قبال بازداشت شدگان تظاهرات ماههای گذشته اعمال شده است.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها