تکذیب قاطع حضور نظامی روسیه در خاک مصر

تکذیب قاطع حضور نظامی روسیه در خاک مصر
سه شنبه 24 اسفند 1395 - 19:38

وزارت دفاع روسیه امروز سه شنبه 14 مارس خبرهایی را که درباره استقرار یگان های ویژه روسیه در مصر در رسانه ها منتشر شده است، قاطعانه تکذیب کرد.

العالم - مصر
به گزارش پایگاه خبری "روسیا الیوم"، "ایگور کوناشنکوف"، سخنگوی وزارت دفاع روسیه گفت: "هیچ یگان روسی به خصوص در منطقه سیدی البرانی وجود ندارد و این ادعاهای دروغین  از سوی منابع ناشناس برای برخی رسانه های غربی مخابره شده اند."
شورای فدراسیون روسیه نیز پیش از این خبرهای مربوط به اعزام نظامیان و پهپادهای روسی به یک پایگاه هوایی در مصر را که رسانه ها منتشر کرده بودند، تکذیب کرده بود.
"ولادیمیر جباروف"، معاون اول رئیس کمیسیون امور بین المللی در شورای فدراسیون روسیه نیز این خبرها را توهم دانسته و خاطرنشان کرد: "روسیه چنین کاری نکرده و وزارت دفاع نیز این خبرها را تأیید نمی کند. این خبرها صرفا توهم بوده و ارزش توجه ندارند." این مقام مسئول روسی تصریح کرد که چنین خبرهایی گمراه کننده و صرفا جنبه جنگ تبلیغاتی دارند.
سرهنگ "تامر الرفاعی"، سخنگوی نیروهای مسلح مصر نیز در پاسخ به ادعاهایی مبنی بر حضور نیروهای روسی در نزدیک مرزهای لیبی تصریح کرد که حتی یک سرباز روس هم در خاک مصر حضور ندارد. وی گفت این مسئله مربوط به حاکمیت مصر است.
ارتش آمریکا نیز به نوبه خود از هر گونه اظهار نظری در این باره خودداری کرده است.
208

پربیننده ترین خبرها