جنجال تازه ... بخشی از اسناد مالی ترامپ افشا شد

جنجال تازه ... بخشی از اسناد مالی ترامپ افشا شد
چهارشنبه 25 اسفند 1395 - 06:14

در حالی که شبکه «ام‌اس‌ان‌بی‌سی» وعده داده بود که ساعت هشت به وقت محلی بخشی از پرونده مالیاتی «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا را منتشر کند، کاخ سفید خود اندکی پیش از زمان اعلام شده، این اطلاعات را منتشر کرد.

العالم - آمریکا

به گزارش اسکاس نیوز عربی، خبر دستیابی به پرونده مالیاتی ترامپ را ابتدا «راشل مدو» خبرنگار ام‌اس‌ان‌بی‌سی در توییتر اعلام کرد. وی گفت این اسناد مربوط به فعالیت‌های تجاری ترامپ در سال 2005 است و جزئیاتی دربارۀ آن ساعت هشت به وقت محلی از شبکۀ ام ان بی سی پخش خواهد شد.

دقایقی بعد از این توییت، کاخ سفید واکنش تندی نشان داد و این شبکه را به «قانون‌شکنی» و «سرقت اطلاعات» متهم کرد. با وجود این، کاخ سفید خود پیش از موعد اعلام شده جزئیاتی از این موضوع را افشا و اعلام کرد که ترامپ در آن سال 150 میلیون دلار درآمد داشته و جمعا 38 میلیون دلار مالیات پرداخت کرده است.

در بخشی از بیانیه کاخ سفید آمده است: «می‌دانید، شما آنقدر درمانده جذب مخاطب هستید که حاضرید قانون را نقض کرده و برای دو صفحه سند مالیاتی مربوط به یک دهه قبل، گزارش بنویسید.»

این بیانیه با بیان اینکه ترامپ طبق قانون مالیات‌ پرداخته، نوشته است: «با وجود این رقم قابل توجه و مالیاتی که پرداخت شده، سرقت و انتشار اسناد مالیاتی کاملا غیرقانونی است. رسانه‌های فریبکار می‌توانند این رویه را ادامه دهند و در مقابل رئیس‌جمهور به کار خودش، از جمله اصلاح نظام مالیاتی به نحوی که به نفع همه آمریکایی‌ها باشد، ادامه خواهد داد.»

انتشار این اسناد پس از آن صورت گرفت که ترامپ با وجود درخواست‌های متعدد رسانه‌ها و سناتورهای حزب دموکرات، از انتشار پرونده مالیاتی‌اش خودداری کرد. در چند دهه اخیر سابقه نداشته است که رئیس‌جمهور آمریکا پرونده مالیاتی‌اش را از دید عموم پنهان کند.

در حالی که تصور می‌شد انتشار این اسناد به ضرر ترامپ باشد، اما دستکم سند منتشر شده سوءعملکردی از سوی ترامپ نشان نمی‌دهد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها