انتشار گزارش آژانس بین‌المللی انرژی درباره بازار نفت

انتشار گزارش آژانس بین‌المللی انرژی درباره بازار نفت
چهارشنبه 25 اسفند 1395 - 14:02

گزارش ماهانه آژانس بین‌المللی انرژی درباره بازار جهانی نفت امروز منتشر شد.

العالم

به نقل از رویترز؛ آژانس بین‌المللی انرژی امروز (چهارشنبه) در گزارش ماهانه خود اعلام کرد – علی‌رغم کاهش تولید نفت اوپک -- ذخایر نفت جهان در ماه ژانویه برای نخستین بار در 6 ماه اخیر افزایش یافت؛ اما در صورتی که اوپک همچنان به محدود کردن تولیدات خود ادامه دهد، ممکن است بازار در 6 ماه نخست سال جاری میلادی کاهش ذخایر نفت را تجربه کند.
بنا بر گزارش آژانس بین‌المللی انرژی، ذخایر نفت خام در ثروتمندترین کشورهای جهان در ماه ژانویه برای نخستین بار از ژوئیه سال گذشته 48 میلیون بشکه افزایش یافت و به 3.03 میلیارد بشکه رسید. این گزارش می‌افزاید: «افزایش ذخایر نفت کشورهای "سازمان همکاری و توسعه اقتصادی" در ماه ژانویه بر این نکته تأکید می‌کند که کاهش این ذخایر به گذشت زمان نیاز دارد.»
در این گزارش آمده است تعهد اعضای اوپک به توافق کاهش روزانه 1.2 میلیون بشکه نفت از تولیدات در 6 ماه نخست سال، در ماه فوریه 91 درصد بود و اگر این روند کاهشی تا ماه ژوئن ادامه یابد، بازار روزانه با کمبود نفتی معادل 500 هزار بشکه روبرو خواهد شد.
در بخش دیگری از این گزارش آمده است: «برای آن‌هایی که به دنبال تغییر توازن در بازار نفت هستند، پیام مخابره‌شده این است که باید صبور باشند و خونسردی خود را حفظ کنند.»

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها