امروز؛ تعیین سرنوشت فرمان ترامپ در چند دادگاه

امروز؛ تعیین سرنوشت فرمان ترامپ در چند دادگاه
چهارشنبه 25 اسفند 1395 - 15:16

قرار است رسیدگی به شکایات ایالت‌ها و گروه‌های مدنی از فرمان مهاجرتی جدید دونالد ترامپ، یک روز پیش از اجرایی شدن آن آغاز شود.

العالم - آمریکا

به نقل از رویترز؛ امروز دادگاه‌هایی در مریلند و هاوایی رسیدگی به شکایات از فرمان مهاجرتی جدید دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا را آغاز می‌کنند. این فرمان جدید از فردا (پنجشنبه) به اجرا گذاشته می‌شود.
شاکیان از دادگاه خواسته‌اند فرمان مهاجرتی ترامپ تا زمان رسیدگی به این پرونده به اجرا گذاشته نشود.
فرمان جدید ترامپ که به طور موقت مانع از ورود بیشتر پناهجویان و اتباع 6 کشور عمدتاً مسلمان به خاک آمریکا می‌شود، 6 مارس (9 روز پیش) به وسیله رئیس‌جمهور امضا شد و از فردا به اجرا گذاشته می‌شود.
این فرمان، جایگزین فرمانی قدیمی‌تر و گسترده‌تر می‌شود که یک هفته پس از مراسم تحلیف ترامپ با جنجال‌های زیادی امضا و اجرا شد. آن فرمان، ورود بیشتر پناهجویان و اتباع 7 کشور عمدتاً مسلمان را به خاک آمریکا بلافاصله ممنوع می‌کرد و هرج و مرج را در بسیاری از فرودگاه‌های آمریکا و سایر کشورها به همراه داشت.
ایالت‌های آمریکا و گروه‌های مدنی بیش از 24 شکایت را علیه فرمان نخست ترامپ مطرح کردند و معتقد بودند این حکم، بر ضد مسلمانان تبعیض قائل می‌شود و قانون اساسی ایالات متحده را نقض می‌کند.
ماه گذشته یک قاضی فدرال «سیاتل» در واکنش به شکایت ایالت واشینگتن، اجرای فرمان نخست ترامپ را در سراسر آمریکا معلق کرد و یک دادگاه تجدید نظر نیز بر ادامه تعلیق آن مهر تأیید زد. دولت ترامپ برای جلب نظر قضات، تغییراتی در فرمان نخست رئیس‌جمهور اعمال کرد؛ اما ایالت‌ها و گروه‌های مدنی دوباره به دادگاه رفتند و استدلال کردند که قانون جدید، مشکلات را حل نکرده است و باید جلوی اجرای آن گرفته شود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها