وحشت صهیونیست ها و افزایش رزمایش شهری

وحشت صهیونیست ها و افزایش رزمایش شهری
يکشنبه 5 تير 1390 - 10:07

رژيم صهيونيستي بمنظور افزايش آمادگي در برابر حملات مقاومت ، رزمايش پرهزينه و بحث برانگيز "تحول پنجم" را در فضايي تؤام با کشمکشهاي سياسي ميان جريانهاي مختلف و نارضايتي و وحشت ساکنان سرزمينهاي اشغالي برگزار کرد.

گزارشگر کانال يک تلويزيون رژيم صهيونيستي در اين خصوص گفت: در راستاي اين رزمايش جبهه داخلي خود را براي رويارويي با حملات موشکي دشمن آماده مي کند و شرکت کنندگان در اين رزمايش نحوه تعامل با موشکهاي شيميايي دشمن را آموزش مي بينند.
گزارشگر در ادامه افزود : علاوه بر کابينه اسرائيل برخي از نمايندگان کنيست نيز در رزمايش تحول پنجم شرکت کردند.
کابينه رژيم اسرائيل در چارچوب رزمايش تحول پنجم در پناهگاه واقع در ميان کوههاي اطراف قدس مستقر شد.
"متان فيلناني" وزيرحمايت از جبهه داخلي به گزارشگر اسرائيلي گفت: همه ساله همزمان با برگزاري اين رزمايشهاي از من سؤال مي شود که چرا مردم را با برگزاري اين قبيل رزمايشها بوحشت مي اندازيد. من به آنها مي گويم، براساس يافته هاي داخلي برگزاري اين قبيل رزمايشها را براي افزايش صيانت جبهه داخلي، امري الزامي است.
گزارشگر اسرائيلي در ادامه به مشکلات امنيتي ساکنان برخي مناطق که پناهگاه مستحکم و قابل اطميناني در منطقه مسکوني خود ندارند اشاره کرد و افزود : ساکنان برخي مناطق تل آويو و قدس بخاطر دراختيار نداشتن پناهگاههاي مستحکم اعتراضات خود را در چارچوب شکايت نامه به  مقام هاي ذيربط ارائه دادند.
"سمدار کاروف" يکي از ساکنان بيت المقدس در اين خصوص به گزارشگر اسرائيلي گفت: متأسفانه پناهگاه مطمئني که ما را از حملات موشکي دشمن در امان دارد در محدوده منطقه مسکوني  وجود ندارد.
"غالب قنديل" کارشناس مسائل رژيم صهيونيستي در بررسي اين گزارش در گفتگو با برنامه اين هفته "العين الاسرائيليه" ( از نگاه رسانه هاي اسرائيل ) اين هفته شبکه خبري العالم تصريح کرد: صهيونيستها از زمان برپايي رژيم نامشروع صهيونيستي تا کنون جبهه داخلي و خارجي خود را براي رويارويي با محور مقاومت در منطقه آماده مي کنند.
وي افزود: صهيونيستها پيش بيني مي کنند جنگهاي آينده اسرائيل جبهه هاي متعددي خواهد داشت و قواي مقاومت از جنوب لبنان ، جولان سوريه و نوار غزه صهيونيستها را هدف حمله قرار مي دهند.
وي گفت: صهيونيستها بدرستي مي دانند که در جنگهاي آينده، عمق رژيم صهيونيستي و مراکز راهبردي تل آويو در تيررس موشکهاي مقاومت خواهد بود.
وي با اشاره به رزمايشهاي پرهزينه رژيم اسرائيل گفت: صهيونيستها همه ساله با برگزاري رزمايشهاي متعدد و پرهزينه نقاط ضعف جديدي را شناسايي مي کنند و با برطرف کردن هريک از آنها با نقاط  ضعف تازه اي روبرو مي شوند.
وي افزود: برخي منابع صهيونيستي در خصوص تعامل ساکنان سرزمينهاي اشغالي با رزمايشهاي پي در پي گزارش دادند که اغلب صهيونيستها در برگزاري رزمايشهاي مربوط به تحکيم جبهه داخلي با برگزارکنندگان اين قبيل رزمايشها همکاري نمي کنند و از سويي ديگر اختلاف ميان جريانهاي سياسي مختلف رژيم صهيونيستي روند اين رزمايشها را کند مي سازد.
وي خاطر نشان کرد: پيشرفتهايي که مقاومت در زمينه هاي راهبردي حاصل کرده است معادله قدرت را در منطقه برهم زده و محافل سياسي و امنيتي رژيم صهيونيستي را سراسيمه کرده است

از سوي ديگر پس از پايان رزمايش پر هزينه "تحول پنجم" مسؤولان صهيونيستي بطور غير مستقيم بر بي نتيجه بودن اين رزمايش اعتراف کردند.
"روني دانيئيل" تحليلگر مسائل نظامي در خصوص نتايج حاصل از رزمايش تحول پنجم در گفتگو با کانال 2 تلويزيون رژيم صهيونيستي تصريح کرد: مردم اسرائيل بطور مقدماتي با وظائف خود در زمان حملات موشکي دشمن آشنا شدند ؛ اما بايد به اين نکته توجه داشت که شهروندان اسرائيلي غير نظامي هستند و نمي توان عملکرد آنان را با نظاميان اسرائيلي مقايسه کرد.
وي افزود: عملکرد مردم اسرائيل در رزمايشهاي تحول ششم و هفتم در آينده با توجه به تجربياتي که در اين رزمايش کسب کردند بهتر خواهد شد.
"سرتيپ آيال آيزنبرگ" فرمانده جبهه داخلي در ارزيابي نتايج رزمايش تحول پنجم در گفتگو با کانال 2 تلويزيون رژيم صهيونيستي تصريح کرد: در راستاي اين رزمايش 80 گروه محلي با نحوه تعامل با حملات موشکي دشمن آشنا شدند.
وي مدعي شد: تجربياتي که در جنگ سال 2006 لبنان حاصل کرديم در ارتقاي نحوه تعامل جبهه داخلي با حملات موشکي سنگين سهيم بود.
درهمين کانال دو تلويزيون رژيم صهيونيستي در خصوص حضور کابينه اسرائيل در رزمايش تحول پنجم و انتقال اعضاي کابينه به پناهگاه هسته اي واقع در کوههاي اطراف بيت المقدس، گزارشي پخش کرد.
"چيکو مناشي" خبرنگار کانال دو تلويزيون رژيم صهيونيستي در اين خصوص گفت: کابينه اسرائيل در راستاي رزمايش تحول پنجم اين بار نشست هفتگي خود را در پناهگاه هسته اي برگزار کرد.ساعت 8 بامداد رئيس کابينه و اعضاي هيئت دولت راهي پناهگاه هسته اي  واقع در کوههاي قدس شدند.
"غالب قنديل" کا

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها