بارزانی رودرروی اوجالان

بارزانی رودرروی اوجالان
پنج‌شنبه 26 اسفند 1395 - 00:00

حزب دمکرات کردستان به رهبری مسعود بارزانی، حزب کارگران کردستان ترکیه(پ.ک.ک) به رهبری عبدالله اوجالان را به حمله به مقرهای احزاب سیاسی در کردستان سوریه و غارت و چپاول اموال آن متهم کرد.

العالمعراق
به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، دفتر سیاسی حزب دمکرات کردستان امروز(چهارشنبه) در بیانیه ای مطبوعاتی اعلام کرد: «حزب دمکرات کردستان رفتار غیرمسئولانه عناصر حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) را در حمله به مقر احزاب و سازمان های سیاسی و غارت اموال آنها و نیز بازداشت اعضا و سران احزاب سیاسی در کردستان سوریه را محکوم می کند».

این بیانیه خاطرنشان می کند حزب کارگران کردستان ترکیه (پ.ک.ک) با بعضی از دستگاه های اطلاعاتی برخی کشورهای منطقه معاملات پنهانی انجام می دهد و خودش را بخشی از توطئه منطقه ای قرار داده است که نتایجش نامعلوم خواهد بود. حزب کارگران، مجوز فعالیت سیاسی شورای عالی ملی کردهای سوریه را لغو و به مقرهای آنان حمله کرده است.

گفتنی است درگیری های مسلحانه بیش از دو هفته قبل بین نیروهای پیشمرگه سوریه نزدیک به حزب دمکرات کردستان و نیروهایی از یگان های دفاع سنجار که تحت حمایت حزب کارگران کردستان هستند شروع شد.

این درگیری ها به کشته و زخمی شدن تعدادی از عناصر دو طرف و نیز ایجاد تنش های سیاسی منجر شده است.

عبدالله اوجالان رهبرپ.ک.ک از بهمن ۱۳۷۷ که دریک عملیات هواپیماربایی در نایروبی دستگیر شد، در ترکیه زندانی و دوران حبس ابد خود را می گذراند، اما اعضای این حزب همچنان او را رهبر خود معرفی می کنند.  


202
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها